Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Αθηνά Βαρσαμίδου
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Προσωπικά Στοιχεία
2310997536
avarsamidou@frl.auth.gr
https://orcid.org/0009-0008-6161-9153
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Μεθοδολογία διδασκαλίας της γαλλικής ως ξένης γλώσσας
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών
Επιστήμη της εκπαίδευσης
Ξένες γλώσσες
Διδακτικό Έργο
Μαθήματα Χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2024–25
ΤΜΗΜΑ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
1233
Αρθρωση γραπτού λόγου 1
1250
Τεχνικές Γραφής στον Επιστημονικό Λόγο
Ε150
Τεχνικές Γραφής Επιστημονικής Εργασίας
Υ104
Γαλλική Γλώσσα II: Γραπτός Λόγος
Υ108
Γαλλική Γλώσσα III: Γραπτός Λόγος
Υ-ΓΛΩ-04
Γαλλική Γλώσσα ΙΙ: Γραπτός Λόγος: Μορφοσύνταξη ΙΙ
Υ-ΓΛΩ-06
Γαλλική Γλώσσα ΙΙΙ: Γραπτός Λόγος: Οργάνωση του γραπτού λόγου και συνοχή του κειμένου Ι
Υ-ΓΛΩ-13
Γλωσσολογία. Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης
ΥΠΟ-04
Ενισχυτική Διδασκαλία ΙΙ
ΥΠΟ-06
Τεχνικές Γραφής Επιστημονικής Εργασίας
ΠΜΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Ε 01
Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
Μαθήματα Εαρινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2024–25
ΤΜΗΜΑ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Υ108
Γαλλική Γλώσσα III: Γραπτός Λόγος
Υ110
Γαλλική Γλώσσα IV: Γραπτός Λόγος
Υ-ΓΛΩ-06
Γαλλική Γλώσσα ΙΙΙ: Γραπτός Λόγος: Οργάνωση του γραπτού λόγου και συνοχή του κειμένου Ι
Υ-ΓΛΩ-10
Γαλλική Γλώσσα IV: Γραπτός Λόγος: Οργάνωση του γραπτού λόγου και συνοχή του κειμένου ΙΙ
Υ-ΓΛΩ-13
Γλωσσολογία. Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης
ΥΠΟ-06
Τεχνικές Γραφής Επιστημονικής Εργασίας
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
2023–2024
Μεταπτυχιακό
Οι νέες τεχνολογίες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η εφαρμογή τους στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών - εργαλεία δημιουργίας διαδραστικού υλικού
Διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των μαθητών/τριών απέναντι στην εφαρμογή βιωματικών μεθόδων στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας στην Α΄ Γυμνασίου
Διερεύνηση απόψεων και στάσεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας σχετικά με τα εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και την αντεστραμμένη τάξη
Διδασκαλία των ξένων γλωσσών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ο ρόλος των ΤΠΕ στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών
Προπτυχιακό
Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας και σχεδιασμός διδακτικών σεναρίων
Ερευνητικά Έργα
Συντονισμός
2024–2025
Διαδικτυακά μαθήματα γαλλικής γλώσσας για αρχάριους και προχωρημένους/Εργαστήρια πολυγλωσσίας και αφύπνισης στις γλώσσες (ΚΔΞΓ)
2024–2025
Μετασχηματισμός των συμβατικών Προγραμμάτων Σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε υλικό ανοιχτού κώδικα"
2021–2024
Ψηφιακό ELP - Αξιοποίηση των Γλωσσικών βιογραφιών - Ψηφιακές Διαδρομές
Συμμετοχή
2022–2024
Σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες ιστού: Παιδαγωγικές και Διδακτικές εφαρμογές στην Εκπαίδευση και την Κατάρτιση
2011–2024
Αμοιβή μελών ΔΕΠ (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο)
2010–2024
Αμοιβές μελών ΔΕΠ - ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΥΠΠΘ)
2006–2024
Αμοιβές μελών ΔΕΠ (Ινστιτούτο τεχνολογίας υπολογιστών & εκδόσεων-ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ)
Δημοσιεύσεις
(2024)
Άρθρο σε Περιοδικό
Varsamidou Athina
(2024)
.
Le portfolio de l’enseignant comme technique d’évaluation alternative/Critères et modalités de constitution du portfolio personnel
.
Cahiers de Recherches en Sciences du Langage
.
τόμ.2 αρ.1 σ.18-27
.
Varsamidou Athina
(2024)
.
Le débat: une stratégie innovante pour stimuler l’interaction orale en français langue étrangère
.
Les Cahiers de l’AQPF
.
τόμ.15 αρ.1 σ.13-17
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2024)
.
Διδακτικό σενάριο διαφοροποιημένης διδασκαλίας για τη γαλλική γλώσσα
.
Πρακτικά Εργασιών 9ου Διεθνούς Συνεδρίου, για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα 20-22 Οκτωβρίου 2023, http://synedrio.eepek.gr
.
Λάρισα - Ελλάδα
.
Λάρισα
.
ΕΕΠΕΚ
.
τόμ.Γ' σ.897-904
.
(2023)
Άρθρο σε Περιοδικό
Varsamidou Athina
(2023)
.
Mise en pratique du portfolio de l’enseignant en tant que technique de l’évaluation authentique: Un outil alternatif pour évaluer les compétences
.
Langues and Cultures
.
τόμ.4 αρ.2 σ.8-22
.
Varsamidou Athina
(2023)
.
Attitudes et perceptions des enseignants grecs à l’égard de l’évaluation alternative et du portfolio en tant que technique alternative
.
Liens, Nouvelle Série : Revue Francophone Internationale
.
αρ.5 σ.141-151
.
Varsamidou Athina
,
Franchet Lionel
(2023)
.
Notre Europe...notre héritage: un projet innovant, source de motivation et d’inspiration pour l’enseignement du français
.
Contact+
.
αρ.101 σ.34-40
.
Varsamidou Athina
,
Sakellari Natalia
(2023)
.
La médiation écrite et orale: une nouvelle dynamique en classe du Français Langue Étrangère
.
Les Cahiers de l’AQPF
.
τόμ.1 αρ.14 σ.37-40
.
Varsamidou Athina
,
Franchet Lionel Académie d'Aix-Marseille
(2023)
.
Proposition didactique pour développer la compétence orale des apprenants de FLE au travers de la classe inversée
.
Langues et Cultures
.
τόμ.4 αρ.1 σ.11-18
.
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2023)
.
Από την επαγγελματική ανάπτυξη στην επαγγελματική μάθηση: Ένα εναλλακτικό μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών
.
Νέος Παιδαγωγός
.
αρ.37 σ.240-249
.
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2023)
.
Φάκελος εκπαιδευτικού (teacher portfolio) και επαγγελματική ανάπτυξη: Προεκτάσεις μιας εναλλακτικής τεχνικής αξιολόγησης
.
ΜΕΝΤΟΡΑΣ
.
αρ.20 σ.305-33
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Βαρσαμίδου Αθηνά
,
Σακελλάρη Ναταλία
(2023)
.
Ανεστραμμένη τάξη και πιστοποίηση Γλωσσομάθειας: Μια εναλλακτική διδακτική πρόταση για τη γαλλική γλώσσα
.
8ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας
.
Λάρισα - Ελλάδα
.
Λάρισα
.
ΕΕΠΕΚ
.
τόμ.Γ΄ σ.715-733
.
(2022)
Άρθρο σε Περιοδικό
Varsamidou Athina
,
Sakellari Natalia
(2022)
.
Développer les compétences à l’écrit : un défi à la formation des futurs enseignants du français langue étrangère en Grèce
.
International Journal of Education Innovation
.
αρ.4 σ.99-107
.
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2022)
.
Μοντέλα επαγγελματικής ανάπτυξης και φάκελος υλικού του εκπαιδευτικού: Μια εναλλακτική πρόταση αξιολόγησης
.
Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες Αγωγής
.
αρ.83 σ.61-83
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Βαρσαμίδου Αθηνά
,
Σακελλάρη Ναταλία
(2022)
.
Το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης στη διδασκαλία του γραπτού λόγου: Μια εναλλακτική εκπαιδευτική προσέγγιση για πρωτοετείς φοιτητές Γαλλικής Φιλολογίας
.
Διδασκαλία και Εκμάθηση Γλωσσών στην Ψηφιακή Εποχή
.
Επιμέλεια:Ελληνικής Εταιρίας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας (ΕΕΕΓ)
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
Ελληνικής Εταιρίας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας (ΕΕΕΓ)
.
(2019)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Varsamidou Athina
,
Franchet Lionel
(2019)
.
Les projets d’échange entre des classes scolaires ouvrent de nouvelles perspectives pour l’enseignement du français: Inclusion et Innovation
.
Διεθνές Συνέδριο της FIPF (Fédération Internationale des Professeurs de Français)
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Παπαδημητρίου Ευαγγελία
,
Χαριτωνίδου Ανδρονίκη
,
Πανταλέων Μαρία
,
Βαρσαμίδου Αθηνά
,
Δαμάσκου Ευτυχία-Σοφία
(2019)
.
Φάκελος εκπαιδευτικού υλικού μαθητή για τη Γαλλική Γλώσσα: Γ΄ Γενικού Λυκείου
.
Πάτρα
.
ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ
.
(2018)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Varsamidou Athina
(2018)
.
Les stratégies qui renforcent le rôle pédagogique des projets européens (Erasmus+ et eTwinning) dans l’enseignement du F.L.E.: dimensions et perspectives d’une pédagogie innovante
.
4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΕΕΠΕΚ
.
Λάρισα - Ελλάδα
.
Varsamidou Athina
(2018)
.
Le portfolio des compétences comme outil d’évaluation authentique: Le nouvel enjeu en classe
.
Langues largement diffusées: valeur ajoutée pour Langues Moins Diffusées et Moins Enseignées (MoDiMEs) Languages widely disseminated: added value for Less Widely Used and Less Taught languages (LWULT)
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
(2017)
Άρθρο σε Περιοδικό
Varsamidou Athina
(2017)
.
Le projet eTwinning À la découverte des habitudes alimentaires des français et des grecs : une aventure très délicieuse
.
Communication
.
σ.25-28
.
Varsamidou Athina
(2017)
.
Le réseau franco-grec: Une pédagogie innovante en classe du F.L.E. pour développer les compétences linguistiques et numériques des élèves
.
CONTACT
.
σ.10-13
.
Varsamidou Athina
(2017)
.
L’Odyssée eTwinning-Jumelages culinaires et numériques entre la France et la Grèce
.
Le français dans le monde
.
αρ.412 σ.36-37
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Varsamidou Athina
(2017)
.
Le réseau franco-grec. :: une pédagogie différente en classe du F.L.E pour développer les compétences linguistiques et numériques des élèves
.
Séminaires de rentrée
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2017)
.
Η έρευνα δράση ως στρατηγική ποιοτικής έρευνας: Μοντέλα επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών
.
Θεσσαλονίκη
.
ΦΥΛΑΤΟΣ
.
(2016)
Άρθρο σε Περιοδικό
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2016)
.
Η έρευνα δράση: στρατηγική της ποιοτικής έρευνας ως μοχλός ανάπτυξης των εκπαιδευτικών
.
Θεωρία και έρευνα στις Επιστήμες Αγωγής
.
σ.7-26
.
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2016)
.
Ο ρόλος της έρευνας δράσης στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών: Το μοντέλο των Brown & Macatangay
.
Επιστήμες Αγωγής
.
τόμ.3 αρ.3 σ.26-36
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Varsamidou Athina
,
Franchet Lionel
(2016)
.
À la recherche des stratégies qui renforcent le rôle pédagogique des projets européens (Erasmus+ & eTwinning) dans l’enseignement : dimensions et perspectives de la pédagogie du projet
.
Actes 9ème Congrès International des Professeurs de Français
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
APF
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2016)
.
Αξιολόγηση βάσει φακέλου: προεκτάσεις και προοπτικές μιας εναλλακτικής τεχνικής
.
Θεσσαλονίκη
.
Φυλάτος
.
(2015)
Άρθρο σε Περιοδικό
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2015)
.
Μοντέλα επαγγελματικής ανάπτυξης και φάκελος υλικού του εκπαιδευτικού: Μια εναλλακτική πρόταση αξιολόγησης
.
Επιστήμες Αγωγής
.
σ.167-187
.
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2015)
.
Αξιοπιστία, εγκυρότητα, αναστοχασμός κατά την αξιολόγηση βάσει φακέλου
.
Επιστήμες Αγωγής
.
αρ.3 σ.74-98
.
(2014)
Άρθρο σε Περιοδικό
Varsamidou Athina
,
Varsamidou Athina
(2014)
.
Créer des cours en ligne
.
Bonjour de France
.
τόμ.37
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Varsamidou Athina
(2014)
.
Quel musée: un projet motivant pour l’apprentissage créatif et ludique du français à travers les nouvelles technologies
.
1ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning
.
Πάτρα - Ελλάδα
.
(2013)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Varsamidou Athina
(2013)
.
Implantation du portfolio en classe: scénario utopique ou intervention efficace?
.
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Varsamidou Athina
(2013)
.
Le portfolio en tant qu’instrument de développement personnel et professionnel dans le cadre centralisé grec
.
LL'intégration de l'apprentissage formel et informel
.
Λουγκάνο - Ελβετία
.
SSRE
.
(2012)
Άρθρο σε Περιοδικό
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2012)
.
Φάκελος υλικού του εκπαιδευτικού (teacher portfolio) και επαγγελματική ανάπτυξη: Προοπτικές και προεκτάσεις εφαρμογής μιας εναλλακτικής αξιολόγησης
.
Επιστήμες Αγωγής
.
σ.21-40
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Varsamidou Athina
,
Giannakopoulou Eleni
,
Kalouri Ourania
(2012)
.
Le charme secret de l’évaluation des adultes
.
Biennale pour l'Éducation
.
Παρίσι - Γαλλία
.
Varsamidou Athina
(2012)
.
Mobiliser les apprenants à s’intégrer au cours de langue étrangère: Le cas des communautés d’apprentissage
.
Διεθνές Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Κύπρου
.
Λευκωσία - Κύπρος
.
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2012)
.
Φάκελος υλικού εκπαιδευτικού (teacher portfolio): στάδια & προϋποθέσεις για τη συγκρότηση και υιοθέτησή του ως εργαλείο αυθεντικής αξιολόγησης
.
Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρίας Ελλάδας
.
Ιωάννινα - Ελλάδα
.
(2011)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Varsamidou Athina
(2011)
.
Évaluation basée sur le portfolio: une nouvelle perspective s’ouvre pour le système éducatif grec
.
Réformes de l’éducation et critique des réformes
.
Βασιλεία - Ελβετία
.
(2009)
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Varsamidou Athina
,
Andreadakis Nikos
(2009)
.
Le rôle de l’évaluation dans le développement personnel des élèves et dans le développement professionnel des enseignants en Grèce
.
Recherche et développement en matière d’enseignement
.
Ζυρίχη - Ελβετία
.
(2008)
Άρθρο σε Περιοδικό
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2008)
.
Απόψεις εκπαιδευτικών Β΄θμιας αναφορικά με την ακώλυτη προαγωγή και τη σχέση απορριπτικής βαθμολογίας και κοινωνικοοικονομικής προέλευσης των μαθητών
.
Παιδαγωγικό Βήμα Αιγαίου
.
τόμ.67 σ.53-60
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Varsamidou Athina
(2008)
.
Évaluation basée sur le portfolio: un nouveau défi éducatif. Le cas du système éducatif grec
.
Éducation-Économie-Société
.
Παρίσι - Γαλλία
.
(2007)
Άρθρο σε Περιοδικό
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2007)
.
Αποτελεσματικά σχολεία: Μύθος και Πραγματικότητα
.
Παιδαγωγικό Βήμα Αιγαίου
.
τόμ.63 αρ.63 σ.117-122
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Varsamidou Athina
(2007)
.
Évaluation authentique, une différente démarche d’évaluation des apprentissages
.
6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2007)
.
Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην προσχολική Εκπαίδευση
.
4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ε.Ε.Ε.Π & Δ.Τ.Π.Ε «Εκπαίδευση & Νέες Τεχνολογίες»
.
Πειραιάς - Ελλάδα
.
Βαρσαμίδου Αθηνά
(2007)
.
Αναγκαιότητα- Σημαντικότητα της Αξιολόγησης στα Ανοικτά Πανεπιστήμια.: Προτεινόμενο αξιολογικό μοντέλο του διοικητικού μηχανισμού και των Υπηρεσιών Βιβλιοθήκης του Ε.Α.Π
.
4ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση- Μορφές Δημοκρατίας στην εκπαίδευση-Ανοικτή πρόσβαση και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Ενημερώθηκε: 2025-01-04