Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Δέσποινα Δεσλή
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Προσωπικά Στοιχεία
2310991234
2310995083
ddesli@eled.auth.gr
https://orcid.org/0000-0001-8532-591X
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Διδακτική των Μαθηματικών
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης
Μαθηματικά
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
1993
Πτυχίο
Παιδαγωγική Σχολή, Τμήμα Νηπιαγωγών
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ελλάδα
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1994
MA
Institute of Education
University of London
Μεγάλη Βρετανία
Child Development and Learning with Early Childhood Education
Διδακτορικό Δίπλωμα
1999
PhD
Institute of Education
University of London
Μεγάλη Βρετανία
Child Development and Learning
Διδακτικό Έργο
Μαθήματα Χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2021–22
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΥΕΜΠ7
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
ΥΜ15
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Μαθήματα Εαρινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2021–22
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΥΜ15
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΔΜΔΜ204
Μάθηση και Διδασκαλία Μαθηματικών με τη χρήση τεχνολογιών
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
Σε εξέλιξη
Μεταπτυχιακό
Η χρήση ψηφιακού σχεδίου μαθήματος με τη χρήση HyperDoc στη διδασκαλία των μαθηματικών
Απόψεις εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την χρήση ψηφιακών υλικών κατά τη διδασκαλία των κλασμάτων.
Διδακτορικό
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Η σχέση της γενικής και της μαθηματικής δημιουργικότητας με την ικανότητα δημιουργίας προβλήματος σε μαθητές του δημοτικού σχολείου
Δημιουργικότητα στα μαθηματικά: Μελέτη των διδακτικών πρακτικών στο δημοτικό σχολείο.
Μεταγνωστικές διαδικασίες και επίλυση μαθηματικών προβλημάτων σε παιδιά δημοτικού σχολείου.
2021–2022
Μεταπτυχιακό
Η δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χρήση λογοτεχνικού κειμένου και ΤΠΕ για την παραγωγή μαθηματικών προβλημάτων
2020–2021
Διδακτορικό
Η ερμηνεία και κατασκευή γραφικών παραστάσεων στα πλαίσια της καλλιέργειας του στατιστικού συλλογισμού σε παιδιά Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου: Μια διδακτική παρέμβαση.
Γνώσεις περιεχομένου και παιδαγωγικές γνώσεις περιεχομένου εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ποιότητα διδασκαλιών στους ρητούς αριθμούς
Μεταπτυχιακό
Η δημιουργικότητα των υποψηφίων εκπαιδευτικών στη χρήση ψηφιακών μέσων κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο
Προπτυχιακό
Απόψεις των μελλοντικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία της Γεωμετρίας και τη σχέση της με την καθημερινή ζωή
Η διδασκαλία της Γεωμετρίας στο δημοτικό σχολείο
Χρήση των ράβδων Cuisennaire από υποψήφιους εκπαιδευτικούς στη διδασκαλία των μαθηματικών
Χρήση παραδειγμάτων στη μάθηση και κατανόηση των μαθηματικών
Δημοκρατικές πρακτικές εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδευσης κατά τη διδασκαλία των Θετικών Επιστημών
Γνώση Περιεχομένου και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των υποψηφίων εκπαιδευτικών στη διατύπωση προβλήματος
2019–2020
Μεταπτυχιακό
Επίδοση και στρατηγικές παιδιών και ενηλίκων σε καταστάσεις που αφορούν εκτιμήσεις μέτρησης χρόνου
Γνώση Περιεχομένου και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εκπαιδευτικών στη Γεωματρία
Προπτυχιακό
Η χρήση και η επίδραση των παραδειγμάτων στην κατανόηση μαθηματικών εννοιών από τα παιδιά
2018–2019
Μεταπτυχιακό
Γνώση περιεχομένου και παιδαγωγική γνώση περιεχομένου των εκπαιδευτικών στην ανάγνωση και ερμηνεία γραφικών παραστάσεων
Εκτιμήσεις μέτρησης μεγεθών: η θέση τους στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών του δημοτικού σχολείου και οι επιδόσεις των παιδιών
Προπτυχιακό
Διερεύνηση των αναπαραστάσεων των υποψηφίων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη διδασκαλία των πράξεων με κλάσματα
Εκτίμηση αριθμητικών ποσοτήτων από παιδιά ΣΤ΄ τάξης και ενήλικες
Χρήση λογοτεχνικού κειμένου κατά την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων: μια μελέτη περίπτωσης
Άτυπη μαθηματική εκπαίδευση: Ιδέες και εμπειρίες των γονέων σχετικά με τις μαθηματικές πρακτικές που λαμβάνουν χώρα στοσ σπίτι με τα παιδιά τους
Επιδόσεις και στρατηγικές κωφών ενηλίκων σε νοερούς υπολογισμούς πρόσθεσης και αφαίρεσης
2017–2018
Μεταπτυχιακό
"Στρατηγικές παιδιών και ενηλίκων στην εκτέλεση νοερών υπολογισμών διαίρεσης"
"Τρόποι αντιμετώπισης του λάθους στα μαθηματικά από υποψήφιους εκπαιδευτικούς: η περίπτωση της αφαίρεσης φυσικών αριθμών"
Προπτυχιακό
Οι γραφικές παραστάσεις στο δημοτικό σχολείο: δυνατότητες των παιδιών και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εκπαιδευτικών
"Οι ερωτήσεις των μαθητών/ριών κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στο δημοτικό σχολείο"
"Διδασκαλία μαθηματικών από το Δημοτικό σχολείο στο Γυμνάσιο:η οπτική των δασκάλων και καθηγητών των μαθηματικών."
Εκτιμήσεις αριθμητικών ποσοτήτων από παιδιά Α' και Β΄Δημοτικού
Νοερές αφαιρέσεις από παιδιά και ενήλικες: επιδόσεις και στρατηγικές
Οι γραφικές παραστάσεις στο δημοτικό σχολείο: δυνατότητες των παιδιών και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εκπαιδευτικών
2016–2017
Μεταπτυχιακό
Επίδοση και στρατηγικές των παιδιών σε καταστάσεις που αφορούν εκτιμήσεις μέτρησης εμβαδού.
Λόγοι επιλογής των προβλημάτων πρόσθεσης και πολλαπλασιασμού κλασμάτων στη διδασκαλία των μαθηματικών: οι ιδέες των εκπαιδευτικών.
Προπτυχιακό
"Οι ερωτήσεις στο μάθημα των μαθηματικών: η οπτική των παιδιών της Στ΄τάξης"
"Επικοινωνία των μικρών παιδιών κατά την κατασκευή γεωμετρικών σχημάτων"
"Νοεροί και γραπτοί υπολογισμοί κατά την επίλυση προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης"
"Σύνδεση των μαθηματικών με την καθημερινή ζωή στο δημοτικό σχολείο: οι ιδέες των υποψηφίων και εν ενεργεία εκπαιδευτικών"
"Χρήση της αντιμεταθετικής ιδιότητας και σύνδεση με νοερούς υπολογισμούς"
2015–2016
Προπτυχιακό
Νοεροί υπολογισμοί διαίρεσης από παιδιά Ε΄και ΣΤ΄Δημοτικού.
Φύλο και επιδόσεις στα μαθηματικά προβλήματα: Ο ρόλος του πλαισίου.
Στρατηγικές μείωσης του άγχους των μαθητών/τριών για τα μαθηματικά στο δημοτικό σχολείο: η περίπτωση των εκπαιδευτικών.
Κατασκευή προβλημάτων πρόσθεσης και πολλαπλασιασμού δεκαδικών αριθμών με σενάριο από υποψήφιους και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς.
Εκτίμηση μέτρησης βάρους: Επιδόσεις και στρατηγικές των παιδιών.
Ο ρόλος της οπτικής παρουσίασης των πληροφοριών στην ερμηνεία ραβδογράμματος από παιδιά Β΄και Γ΄Δημοτικού.
Μεταπτυχιακό
ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΕ ΚΛΑΣΜΑΤΑ
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΜΗΚΟΥΣ: ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
2014–2015
Προπτυχιακό
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΗΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΜΗ ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ Α' ΚΑΙ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΜΠΛΟΚΗΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΠΟ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ
2013–2014
Προπτυχιακό
Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΠΟ ΠΑΙΔΙΑ Ε' ΚΑΙ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΜΗ ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΜΑΘΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ; : ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΪΜΗΣ ΑΛΓΕΒΡΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Β΄ ΚΑΙ Γ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΕΙΔΗ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΤΙΒΩΝ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ Γ’ ΚΑΙ Δ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥΣ
2012–2013
Προπτυχιακό
ΑΓΧΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ: ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΕΣ, ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΕΜΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ Β' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΩΝ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΩΝ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ Γ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
2011–2012
Προπτυχιακό
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΗΣ Α' ΚΑΙ Β' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΑΥΤΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΑΓΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διπλωματικές Εργασίες εκτός ΑΠΘ
Διδακτορικό
Μαρία Παπαδάμ
.
Διδασκαλία γεωμετρικών γνώσεων σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, Μακεδονίας
.
Ρίζος Ιωάννης
.
Διδακτική των Μαθηματικών (μεταδιδακτορική διατριβή), ΕΚΠΑ
.
Διοικητικό Έργο
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
2
2012
2018
Head, Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών
1
2011
2018
Head, Κατάρτιση ωρολόγιου Προγράμματος
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2005
2012
Head, Βιβλιοθήκης ΔΠΘ
Ερευνητικά Έργα
Συντονισμός
2017–2019
"Μεταγνωστικές λειτουργίες μαθητών Δημοτικού Σχολείου κατά την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων" στα πλαίσια της 1ης προκήρυξης υποτροφιών ΕΛΙΔΕΚ για υποψήφιους διδάκτορες με κωδικό 2093
2017–2019
Δημιουργικότητα στα μαθηματικά : Μελέτη των διδακτικών πρακτικών στο δημοτικό σχολείο
2015–2016
Συνέδριο: "Μαθηματικά ΜΕ διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις"
2015–2016
Συνέδριο: "6ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθητών (Εν. Ε. Δι. Μ.) με Διεθνή Συμμετοχή με τίτλο: Μαθηματικά Με διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις"
Συμμετοχή
2005–-0001
Αμοιβές μελών ΔΕΠ (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
2003–2005
Προετοιμασία και υλοποίηση με ίδια μέσα της επιμόρφωσης και εξειδίκευσης εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής
2002–2006
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναβάθμιση εκπαιδευτικών Α/βάθμιας εκπαίδευσης - Εξομοίωση
2001–2001
Ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναβάθμιση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
1998–2018
Αμοιβές Μελών ΔΕΠ (ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ)
1997–1999
Σχεδιασμός, οργάνωση και εφαρμογή ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος για την ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναβάθμιση εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Εκτός ΕΛΚΕ ΑΠΘ
Συμμετοχή
-2006-08-31
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναβάθμιση εκπαιδευτικών Α/βάθμιας εκπαίδευσης - Εξομοίωση
Δημοσιεύσεις
(2022)
Άρθρο σε Περιοδικό
Deslis Dimitrios
,
Desli Despoina
(2022)
.
Does this Answer Make Sense? Primary School Students and Adults Judge the Reasonableness of Computational Results in Context‑Based and Context‑Free Mathematical Tasks
.
International Journal of Science and Mathematics Education
.
(2021)
Άρθρο σε Περιοδικό
Δεσλή Δέσποινα
,
Ξενίδου Ευδοξία
(2021)
.
Εκτιμήσεις μέτρησης χρόνου: επιδόσεις και στρατηγικές παιδιών και ενηλίκων
.
Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης
.
τόμ.7
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Βισσαρίου Αικατερίνη
,
Δεσλή Δέσποινα
(2021)
.
Ο ρόλος των μη τυποποιημένων προβλημάτων στην επίλυση προβλήματος
.
Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου 'Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας'
.
Επιμέλεια:Κανταρτζή, Ε., Παπαδημητρίου, Γ., & Κωσταρής, Χ
.
Αθήνα
.
Αθήνα
.
τόμ.Α σ.438-447
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Δεσλή Δέσποινα
(2021)
.
Οι εκτιμήσεις στη μαθηματική εκπαίδευση: Είδη και εφαρμογές τους
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
(2020)
Άρθρο σε Περιοδικό
Desli Despoina
,
Lioliou Anastasia
(2020)
.
Relationship between Computational Estimation and Problem Solving
.
International Electronic Journal of Mathematics Education
.
τόμ.15 αρ.3
.
(2019)
Άρθρο σε Περιοδικό
Δεσλή Δέσποινα
,
Τριανταφύλλου Ειρήνη
(2019)
.
Εκτιμήσεις αριθμητικών ποσοτήτων από παιδιά Α' και Β' Δημοτικού
.
International Journal of Educational Innovation
.
τόμ.1 σ.28-36
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Χαρίκλεια-Ειρήνη Αγγέλη
(2019)
.
Η αντιμεταθετική ιδιότητα ως μέσο ενίσχυσης των νοερών υπολογισμών πρόσθεσης των μικρών παιδιών
.
Έρευνα στην Εκπαίδευση
.
τόμ.8 αρ.1 σ.63-76
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Vissariou A
,
Desli Despoina
(2019)
.
Metacognition in non-routine problem solving processes of sixth graders
.
11th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
.
Επιμέλεια:U.T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis
.
Utrecht - The Netherlands
.
Utrecht
.
Freudenthal Group and Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME
.
σ.519-526
.
Zioga Marianthi
,
Desli Despoina
(2019)
.
Improving mathematical creativity in the classroom: A case study of a fourth-grade teacher
.
11th International Conference on Mathematical Creativity and Giftedness
.
Επιμέλεια:M. Nolte
.
Hamburg - Germany
.
Hamburg, Germany
.
σ.242-248
.
Βισσαρίου Αικατερίνη
,
Δεσλή Δέσποινα
(2019)
.
Μεταγνωστικές ικανότητες κατά την επίλυση μη-τυποποιημένου μαθηματικού προβλήματος
.
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Επιμέλεια:Κ. Χρίστου
.
Λευκωσία - Κύπρος
.
Λευκωσία, Κύπρος
.
σ.353-361
.
Βισσαρίου Αικατερίνη
,
Δεσλή Δέσποινα
(2019)
.
Αξιολόγηση της μεταγνώσης μαθητών Στ’ τάξης στα Μαθηματικά
.
6ο Συνέδριο «Νέος Παιδαγωγός»
.
Επιμέλεια:Φ. Γούσιας
.
Αθήνα
.
Αθήνα
.
Νέος Παιδαγωγός
.
σ.795-802
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Γεώργιος Παπαχρήστος
(2019)
.
Επίδοση και στρατηγικές παιδιών και ενηλίκων σε νοερούς υπολογισμούς με κλάσματα και δεκαδικούς αριθμούς: ο ρόλος του πλαισίου
.
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Επιμέλεια:Κ. Χρίστου
.
Λευκωσία - Κύπρος
.
Λευκωσία, Κύπρος
.
σ.285-294
.
Δεσλής Δημήτριος
,
Δεσλή Δέσποινα
(2019)
.
Έλεγχος της λογικότητας ενός υπολογιστικού αποτελέσματος από παιδιά Ε’ δημοτικού και ενήλικες: ικανότητες και δυσκολίες
.
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Επιμέλεια:Κ. Χρίστου
.
Λευκωσία - Κύπρος
.
Λευκωσία, Κύπρος
.
σ.518-526
.
Ζιώγα Μαριάνθη
,
Δεσλή Δέσποινα
(2019)
.
Καλλιέργεια της δημιουργικότητας στα μαθηματικά του δημοτικού σχολείου: Μελέτη περίπτωσης μιας εκπαιδευτικού της Α’ δημοτικού
.
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Επιμέλεια:Κ. Χρίστου
.
Λευκωσία - Κύπρος
.
Λευκωσία, Κύπρος
.
σ.305-313
.
Κυριακορεϊζη Αικατερίνη
,
Δεσλή Δέσποινα
(2019)
.
Ποιότητα διδασκαλίας στα μαθηματικά: Εμπειρικά δεδομένα από εν ενεργεία εκπαιδευτικούς
.
11ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
.
Πάτρα - Ελλάδα
.
σ.182-191
.
(2018)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Δεσλή Δέσποινα
,
Δήμτσα Ερμιόνη
(2018)
.
Διερεύνηση της δημιουργικότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα Μαθηματικά με τη χρήση υλικού
.
3ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή: «Εκπαιδευτικό υλικό Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών: διαφορετικές χρήσεις, διασταυρούμενες πορείες μάθησης»
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
σ.257-271
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Τριανταφύλλου Ειρήνη
(2018)
.
Εκτιμήσεις αριθμητικών ποσοτήτων από παιδιά Α’ και Β’ Δημοτικού
.
4ο Διεθνές Συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας
.
Δεσλής Δημήτριος
,
Δεσλή Δέσποινα
(2018)
.
«Αν όλα τα παιδιά της Γης πιάνας νερά τα χέρια», θα μπορούσαν να αγκαλιάσουν τη Γη;: Η επίλυση προβλήματος συναντά τη λογοτεχνία σε μια τάξη Ε’ Δημοτικού
.
Σχολείο ανοικτό στις παιδαγωγικές και κοινωνικές προκλήσεις
.
Επιμέλεια:Σ. Γρόσδος, & Α. Τσιβάς
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
σ.179-188
.
Κυριακορεϊζη Αικατερίνη
,
Δεσλή Δέσποινα
(2018)
.
Παιδαγωγικές γνώσεις περιεχομένου υποψήφιων δασκάλων στις πράξεις με κλάσματα
.
Πρακτικά του 5ου Συνεδρίου "Νέος Παιδαγωγός"
.
Επιμέλεια:Φ. Γούσιας
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
σ.1447-1454
.
(2017)
Άρθρο σε Περιοδικό
Desli Despoina
,
Giakoumi Maria
(2017)
.
Children’s length estimation performance and strategies in standard and non-standard units of measurement
.
International Journal for Research in Mathematics Education
.
τόμ.7 αρ.3 σ.61-84
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Βασιλά Α
(2017)
.
Παρουσίαση και σύγκριση του ισχύοντος και του νέου προγράμματος σπουδών των μαθηματικών του δημοτικού σχολείου αναφορικά με τη διδασκαλία της στατιστικής
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
τόμ.63
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Γαϊτανέρη Δ
(2017)
.
Η κατανόηση των μαθηματικών μοτίβων από παιδιά Γ’ και Δ’ τάξης δημοτικού σχολείου και οι στρατηγικές σκέψης τους
.
Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση
.
τόμ.5 αρ.1 σ.63-83
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Desli Despoina
,
Galanopoulou E
(2017)
.
Questioning in primary school mathematics: An analysis of questions teachers ask in mathematics lessons
.
Digital proceedings from the 3rd International Symposium on New Issues on Teacher Education-ISNITE 2015
.
Επιμέλεια:D.M. Kakana, & P. Manoli (Eds.)
.
Volos - Greece
.
σ.97-105
.
Βασιλά Αικατερίνη
,
Δεσλή Δέσποινα
(2017)
.
Προτάσεις διδακτικής παρέμβασης στο μάθημα της Στατιστικής σε παιδιά Δ’ τάξης
.
7ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Αθήνα
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Βλαχόπουλος Γεράσιμος
(2017)
.
Ο ρόλος των ερωτήσεων στο μάθημα των Μαθηματικών: Η οπτική των παιδιών Στ’ τάξης
.
3ο Διεθνές Συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Λιόλιου Αναστασία
(2017)
.
Νοεροί και γραπτοί υπολογισμοί κατά την επίλυση πλαισιωμένων και μη πλαισιωμένων προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης
.
3ο Διεθνές Συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Μυρόβαλη Βασιλική
(2017)
.
Επίδοση και στρατηγικές των παιδιών σε καταστάσεις που αφορούν εκτίμηση μέτρησης εμβαδού
.
7ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Αθήνα
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Καϊτσίδου Ραφαηλία
(2017)
.
Νοεροί και γραπτοί υπολογισμοί διαίρεσης από παιδιά Ε’ και Στ’ Δημοτικού
.
Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Αθήνα
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Μπάτσιου Μ
(2017)
.
Κατανόηση της έννοιας της ισοδυναμίας μέσα από συμβολικά και μη συμβολικά πλαίσια σε παιδιά Α’ και Β’ Δημοτικού
.
Εκπαιδεύοντας πολίτες για ένα αειφόρο μέλλον: Ο ρόλος της προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης. Τόμος Α: Θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις
.
Επιμέλεια:Α. Δημητρίου, Χ. Σακονίδης, Ε. Μαλκοπούλου, Χ. Μπουτζιλούδη, & Α.Ε Τεμπρίδου (Επιμ.)
.
Αλεξανδρούπολη - Ελλάδα
.
τόμ.α σ.27-35
.
(2016)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Βασιλά Α
,
Δεσλή Δέσποινα
(2016)
.
Οργάνωση δεδομένων και παρουσίαση πληροφοριών από παιδιά Δ’ Δημοτικού
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις;»
.
(επιμ.) Μ. Σκουμιός, Χ. Σκουμπουρδή
.
Ρόδος, Ελλάδα
.
σ.299-308
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Σεΐσογλου Σ
(2016)
.
Οπτική παρουσίαση των πληροφοριών σε ένα μαθηματικό πρόβλημα: Η περίπτωση των ραβδογραμμάτων
.
Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: «Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις;»
.
Επιμέλεια:Μ. Σκουμιός, & Χ. Σκουμπουρδή (Επιμ.)
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
σ.309-318
.
(2015)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Desli Despoina
,
Zioga M
(2015)
.
Looking for creativity in primary school mathematical tasks
.
9th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
.
(eds) Krainer, K., & Vondrova, N
.
Prague - Czech Republic
.
σ.989-995
.
Desli Despoina
(2015)
.
Cooperative learning in primary school mathematics: Identifying teachers’ and children’s interactions for creating classroom communities
.
Proceedings of the IV International Conference on Critical Education ‘Critical Education in the Era of Crisis’ (http://www.eled.auth.gr)
.
(eds) G. Grollios, A. Liambas, & P. Pavlidis
.
Thessaloniki - Greece
.
τόμ.2 σ.180-189
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Αβραμίδου Η
(2015)
.
Κατασκευή προβλημάτων με σενάριο από υποψήφιους εκπαιδευτικούς: Η περίπτωση της πρόσθεσης και του πολλαπλασιασμού κλασμάτων
.
32ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας. Η Δύναμη των Μαθηματικών κινητήριος μοχλός της επιστημονικής έρευνας και της εξελικτικής πορείας του πολιτισμού μας
.
Καστοριά, Ελλάδα
.
σ.263-272
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Ζιώγα Μ
(2015)
.
Κριτήρια επιλογής των προβλημάτων που ενισχύουν τη δημιουργικότητα στα μαθηματικά: Οι ιδέες των εκπαιδευτικών
.
6ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών (Εν.Ε.Δι.Μ.) «Μαθηματικά ΜΕ διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις»
.
(επίμ.) Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, Μ. Τζεκάκη
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
σ.116-125
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Γιακουμή Μ
(2015)
.
Εκτίμηση μήκους με τυπικές και άτυπες μονάδες μέτρησης: Επιδόσεις και στρατηγικές των παιδιών
.
Συνεδρίου: 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών (Εν.Ε.Δι.Μ.) «Μαθηματικά ΜΕ διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις»
.
Επιμέλεια:Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, & Μ. Τζεκάκη
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
σ.429-438
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Κυριακορείζη Α
(2015)
.
Γνώσεις περιεχομένου και παιδαγωγικές γνώσεις περιεχομένου υποψηφίων δασκάλων στις πράξεις με κλάσματα
.
6ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Επιμέλεια:Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, & Μ. Τζεκάκη
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
σ.439-448
.
Δεσλή Δέσποινα
(2015)
.
Κάνοντας μαθηματικά μέσα από παιχνίδι: οι αλλαγές στις απόψεις των μαθητών
.
1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή ‘Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες
.
Επιμέλεια:Χ. Σκουμπουρδή, & Μ. Σκουμιός
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
σ.759-769
.
(2014)
Άρθρο σε Περιοδικό
Anestakis P
,
Desli Despoina
(2014)
.
Computational estimation in the Greek primary school: tasks proposed for its teaching
.
MENON: Journal of Educational Research
.
Desli Despoina
,
Dimitriou Anastasia
(2014)
.
Teaching mathematics and science in early childhood: Prospective kindergarten and primary school teachers’ beliefs
.
Review of Science, Mathematics and ICT Education
.
τόμ.8 αρ.2 σ.25-48
.
Desli Despoina
,
Dimitriou A
(2014)
.
Teaching mathematics and science in early childhood: Prospective kindergarten and primary school teachers’ beliefs
.
Review of Science, Mathematics and ICT Education
.
τόμ.8 αρ.2 σ.25-48
.
Desli Despoina
,
Loukidou H
(2014)
.
Addition and subtraction word problems in Greek Grade A and Grade B mathematics textbooks: distribution and children’s understanding
.
International Journal for Mathematics Teaching and Learning
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Δεσλή Δέσποινα
,
Μυρόβαλη Β
(2014)
.
Η αίσθηση του αριθμού σε παιδιά Ε’ και Στ’ Δημοτικού και οι στρατηγικές τους κατά την επίλυση πλαισιωμένων και μη πλαισιωμένων προβλημάτων
.
31ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας
.
Βέροια - Ελλάδα
.
ΕΜΕ
.
σ.280-289
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Κυριακορείζη Α
(2014)
.
Συναισθήματα υποψηφίων εκπαιδευτικών κατά την επίλυση προβλήματος: σύνδεση με τη διδασκαλία των μαθηματικών στο δημοτικό σχολείο
.
Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή με θέμα: ‘Αναστοχασμοί για την παιδική ηλικία
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
σ.528-547
.
Δεσλή Δέσποινα
(2014)
.
Παραγωγή υπολογιστικών εκτιμήσεων στο νηπιαγωγείο: δυνατότητες και προοπτικές
.
5ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Φλώρινα, Ελλάδα
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Μολασιώτη Κ
(2014)
.
Οι εικόνες στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της Β’ Δημοτικού και ο ρόλος τους στην επίδοση των μαθητών
.
5ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Φλώρινα - Ελλάδα
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Ανεστάκης Π
(2014)
.
Υπολογιστικές εκτιμήσεις και η διδασκαλία τους: επιδόσεις, στρατηγικές και στάσεις υποψηφίων εκπαιδευτικών
.
5ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Φλώρινα - Ελλάδα
.
(2012)
Μετάφραση - Επιμέλεια Μετάφρασης
Nunes T
,
Νιλοραραϊζη Μ. (επιμ.)
,
Δεσλή Δέσποινα (επιμ.)
(2012)
.
Η διδασκαλία των μαθηματικών σε κωφά παιδιά. (επιστημονική επιμέλεια - πρόλογος)
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Επίκεντρο
.
(2011)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Desli Despoina
(2011)
.
The use of inversion principle by young children as evidence for conceptual understanding in additive problems
.
Proceedings OMEP European Conference
.
Nicosia, Cyprus
.
σ.82-89
.
Δεσλή Δέσποινα
(2011)
.
Ικανότητα υπολογιστικής εκτίμησης από παιδιά προσχολικής ηλικίας
.
Ένωση Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Ιωάννινα, Ελλάδα
.
Ιωάννινα, Ελλάδα
.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
.
(2010)
Άρθρο σε Περιοδικό
Howe C
,
Nunes T
,
Bryant P
,
Bell D
,
Desli Despoina
(2010)
.
Intensive quantities : towards their recognition at primary school level
.
British Journal of Educational Psychology Monograph Series ΙΙ
.
τόμ.7 σ.101-118
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Κουιρουκλή Α
(2010)
.
Αντιλήψεις νηπιαγωγών και δασκάλων για την επιμόρφωση στα μαθηματικά
.
Σύγχρονη Κοινωνία, Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία
.
τόμ.3 σ.43-56
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Desli Despoina
(2010)
.
Young children’s organization and understanding of data in everyday mathematics situations
.
επιμ.
Maj B
,
Swoboda E
,
Tatsis K
.
Wydawnictwo Universytetu Rzeszowskiego
.
Wydawnictwo Universytetu Rzeszowskiego
.
σ.259-267
.
(2009)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Δεσλή Δέσποινα
,
Σαρήογλου Π
(2009)
.
Η εμπλοκή των γονέων στα μαθηματικά του σχολείου
.
Ένωση Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικώ
.
Ρόδος, Ελλάδα
.
Νέες Τεχνολογίες
.
σ.121-130
.
Σκουμπουρδή Χ
,
Δεσλή Δέσποινα
,
Σταθοπούλου Χ
,
Τάτσης Κ
(2009)
.
Η θέση του υλικού στη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών
.
3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Ρόδος, Ελλάδα
.
Νέες Τεχνολογίες
.
σ.465-466
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Δεσλή Δέσποινα
,
Σελίνη Ε
(2009)
.
Εκτίμηση αριθμητικών ποσοτήτων από παιδιά προσχολικής ηλικίας
.
12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας
.
Βόλος, Ελλάδα
.
τόμ.2009
.
(2008)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Δεσλή Δέσποινα
,
Κωστελίδου Μ
(2008)
.
Ο ρόλος του εποπτικού υλικού στη διδασκαλία των μαθηματικών στην προσχολική εκπαίδευση : Oι απόψεις των εκπαιδευτικών
.
επιμ.
Κακανά Δ
,
Σιμούλη Γ
.
Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα : Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές πρακτικές
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Επίκεντρο
.
σ.155-163
.
Δημητρίου Αναστασία
,
Δεσλή Δέσποινα
,
Μαλκοπούλου Ε
(2008)
.
Μέτρηση και ερμηνεία μετεωρολογικών παραμέτρων στο νηπιαγωγείο : διδακτικές παρεμβάσεις
.
Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες
.
(επιμ.) Χρηστίδου, Β
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Αφοι Κυριακίδη
.
σ.257-272
.
Παπαδοπούλου Ε
,
Δεσλή Δέσποινα
(2008)
.
Δραστηριότητες εμψύχωσης με θέμα τη διαφορετικότητα σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών
.
Εμψυχώσεις σε ομάδες παιδιών
.
Επιμέλ.: Γ. Ρεκαλίδου, Μ. Σφυρόερα
.
Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα
.
ΔΔΠΜΣ
.
σ.107-113
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Δεσλή Δέσποινα
(2008)
.
Η έννοια της διαίρεσης και το γνωστικό σχήμα του μοιράσματος στα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. (Ανακοίνωση σε Προσκεκλημένο Συμπόσιο της Στ.Σαμαρτζή με τίτλο ‘Γνωστική ανάπτυξη των παιδιών όσον αφορά στις φυσικές και τις μαθηματικές έννοιες¨)
.
Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
σ.25
.
Δεσλή Δέσποινα
(2008)
.
Επεξεργασία και ερμηνεία δεδομένων σε μαθηματικές καταστάσεις καθημερινής ζωής από παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. (Ανακοίνωση σε συμπόσιο με τίτλο "Γνωστικές προσεγγίσεις στη μαθηματική εκπαίδευση")
.
Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωστικής Ψυχολογίας
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
τόμ.τόμος περιλήψεων σ.40
.
(2007)
Άρθρο σε Περιοδικό
Δεσλή Δέσποινα
,
Παπαχρήστου Ε
(2007)
.
Αντιλήψεις των φοιτητών των Παιδαγωγικών Τμημάτων για τα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο και την προσέγγισή τους
.
Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού
.
τόμ.7 σ.26-40
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Η μαθηματική γνώση των παιδιών (εισαγωγή στην ελληνική έκδοση)
.
Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά / Terezina Nunes, Peter Bryan ; μετάφραση Σοφία Λειβαδοπούλου, Γεωργία Σαρηγιαννίδου ; επιμέλεια-εισαγωγή Δέσποινα Δεσλή
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Gutenberg
.
σ.11-30
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Κατανόηση της έννοιας της πιθανότητας από τα μικρά παιδιά : δυνατότητες και δυσκολίες
.
Ένωση Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Αθήνα
.
Τυπωθήτω
.
σ.179-188
.
Σακονίδης Χ
,
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Τυπικά και άτυπα μαθηματικά : χαρακτηριστικά, σχέσεις και αλληλεπιδράσεις στο πλαίσιο της μαθηματικής εκπαίδευσης
.
Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Τυπωθήτω
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Κατανόηση της έννοιας της πιθανότητας από τα μικρά παιδιά : δυνατότητες και δυσκολίες
.
Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας
.
Ρέθυμνο, Ελλάδα
.
τόμ.τόμος περιλήψεων σ.226
.
Κουιρουκλή Α
,
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Αντιλήψεις εν ενεργεία νηπιαγωγών και δασκάλων για την επιμόρφωση στα μαθηματικά
.
Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα
.
Σαρήογλου Π
,
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Οι απόψεις των γονέων και των εκπαιδευτικών για την εργασία στο σπίτι σχετικά με τα μαθηματικά
.
Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα
.
σ.9 (πρόγραμμα)
.
Μετάφραση - Επιμέλεια Μετάφρασης
Δεσλή Δέσποινα
,
Δεσλή Δέσποινα (επιμ.)
(2007)
.
Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Gutenberg
.
Without Type
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά / Terezina Nunes, Peter Bryan ; μετάφραση Σοφία Λειβαδοπούλου, Γεωργία Σαρηγιαννίδου ; επιμέλεια-εισαγωγή Δέσποινα Δεσλή
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Gutenberg
.
(2006)
Άρθρο σε Περιοδικό
Δεσλή Δέσποινα
,
Παπαπέτρου Σ
(2006)
.
Διδάσκοντας μαθηματικά στην προσχολική εκπαίδευση : οι απόψεις των νηπιαγωγών
.
Κίνητρο
.
τόμ.7 σ.117-124
.
Δεσλή Δέσποινα
(2006)
.
Μαθηματικά στην προσχολική ηλικία : γιατί πότε και πώς ;
.
Σύγχρονο Νηπιαγωγείο
.
τόμ.49 σ.92-96
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Δεσλή Δέσποινα
(2006)
.
Ο ρόλος των γονέων στην προετοιμασία των παιδιών στα μαθηματικά του σχολείου : οι απόψεις γονέων και εκπαιδευτικών
.
1ο Εκπαιδευτικού Συνέδριο
.
Ιωάννινα, Ελλάδα
.
σ.2-11
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Desli Despoina
(2006)
.
Cognitive limitations to children’s understanding of intensive quantities
.
British Psychological Society
.
Λονδίνο, Μ. Βρετανία
.
(2005)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Δεσλή Δέσποινα
,
Μπάρκα Α
(2005)
.
Μαθηματική γλώσσα: η χρήση λέξεων με καθημερινή και μαθηματική σημασία από παιδιά του δημοτικού σχολείου
.
1ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
σ.292-300
.
(2004)
Άρθρο σε Περιοδικό
Δεσλή Δέσποινα
(2004)
.
Μαθηματικές και ψυχολογικές προσεγγίσεις στον αναλογικό συλλογισμό: Οι δυνατότητες των παιδιών
.
Γέφυρες
.
τόμ.19 σ.50-57
.
(2003)
Άρθρο σε Περιοδικό
Nunes T
,
Desli Despoina
,
Bell D
(2003)
.
The development of children’s understanding of intensive quantities
.
International Journal of Educational Research
.
τόμ.39 σ.651-675
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Δεσλή Δέσποινα
(2003)
.
Αναπαράσταση εντατικών ποσοτήτων με τη μορφή λόγου και τη μορφή κλάσματος
.
9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
(2001)
Άρθρο σε Περιοδικό
Δεσλή Δέσποινα
(2001)
.
Πράξεις με εντατικές ποσότητες: Μεθοδολογικά θέματα και ερευνητικά δεδομένα
.
Virtual School
.
τόμ.2 αρ.4
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Δεσλή Δέσποινα
,
Κορνηλάκη Α
.
Η ανάδυση του πολλαπλασιαστικού συλλογισμού στη σκέψη των μικρών παιδιών
.
επιμ.
Καλδρυμίδου Μ
,
Σακονίδης Χ
,
Τζεκάκη Μαριάννα
.
Διδακτική των Μαθηματικών : θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις
.
Ενημερώθηκε: 2022-03-09