Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Ιωάννης Παπαδόπουλος
Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Προσωπικά Στοιχεία
2310995092
2310302073
ypapadop@eled.auth.gr
http://users.auth.gr/ypapadop/
Scopus ID
12240618600
Google Scholar ID
0GUvFxUAAAAJ
https://orcid.org/0000-0001-6548-1499
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Μαθηματικά και η Διδακτική των Μαθηματικών
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών
Μαθηματικά
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
1986
ΒΑ
Μαθηματικό
Πανεπιστήμιο Πατρών
Ελλάδα
1987
ΒΑ
Παιδαγωγική Ακαδημία
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ελλάδα
Μεταπτυχιακές Σπουδές
2000
MSc
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Ελλάδα
Πληροφοριακά συστήματα
Διδακτορικό Δίπλωμα
2008
PhD
Μαθηματικό
Πανεπιστήμιο Πατρών
Ελλάδα
Mathematics Education
Διδακτικό Έργο
Μαθήματα Χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2023–24
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΜ56
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥΣ
ΥΜ16
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
Σε εξέλιξη
Διδακτορικό
Το θέμα του ελέγχου στην επίλυση προβλήματος στη Γεωμετρία. Η ταυτότητα των στρατηγικών ελέγχου και οι συνθήκες που τον ενεργοποιούν στη συνεργατική επίλυση μαθητών Λυκείου
Η συμβολή των δραστηριοτήτων Δημιουργίας Προβλήματος (Problem Posing) στην ανάπτυξη μαθηματικών συνηθειών του νου (Habits of Mind) σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Μεταπτυχιακό
Μεταφορά από το περιβάλλον Δυναμικής Γεωμετρίας του Geogebra στο περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας του NeoTrie VR: Αξιοποίηση και εφαρμογές σε παιδιά δημοτικού
Λόγοι και αναλογίες στη μελέτη της έννοιας της ταχύτητας με χρήση του Lego WeDo 2.0 Core Set
Διαισθητική προσέγγιση της έννοιας της μεταβλητής μέσω διαδικασιών χρήσης, διάκρισης, γενίκευσης και σύνθεσης στο περιβάλλον Malt2
Περιβάλλον STEM και πολλαπλές αναπαραστάσεις στη διδασκαλία των Μαθηματικών: Η περίπτωση της μεταβλητής και της εξίσωσης.
2022–2023
Μεταπτυχιακό
Διερεύνηση των επαληθευτικών διαδικασιών μελλοντικών δασκάλων κατά την επίλυση προβλημάτων τόσο σε υπολογιστικό περιβάλλον όσο και στο συμβατικό περιβάλλον περιβάλλον "χαρτί-μολύβι"
2021–2022
Προπτυχιακό
Η ιστορία των Μαθηματικών ως διαγνωστικός πόρος για τη μαθηματική γνώση υποψήφιων δασκάλων
Μαθηματικές συνήθειες του νου μέσα από αριθμητικούς γρίφους στο δημοτικό σχολείο
Μαθηματικές συνήθειες του νου μέσα από αριθμητικούς γρίφους στο δημοτικό σχολείο
Μεταπτυχιακό
Δημιουργία μαθηματικού νοήματος από μαθητές Δημοτικού σε σχέση με την έννοια της μεταβλητής στο περιβάλλον του MaLT2
2020–2021
Προπτυχιακό
Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων Σύμφωνα με το Stem στο Δημοτικό Σχολείο
Νοερή επιχειρηματολογία στην επίλυση γεωμετρικών προβλημάτων
Μεταπτυχιακό
Από τον προγραμματισμό με Bee-Bot στη μελέτη της περιμέτρου και στη γενίκευση μέσω μοτίβων
2019–2020
Μεταπτυχιακό
Διαισθητικές αντιλήψεις των μαθητών Δημοτικού για την έννοια του απείρου: Η περίπτωση της σύγκρισης απειροσυνόλων
2018–2019
Προπτυχιακό
Διαισθητικές αντιλήψεις μαθητών Δημοτικού και πρώτοι υπολογισμοί με αρνητικούς αριθμούς
Η δημιουργία μαθηματικών προβλημάτων από μαθητές δημοτικού μέσα από την ενασχόλησή τους με προβλήματα ανοικτού τύπου
Η δημιουργία μαθηματικών προβλημάτων από μαθητές δημοτικού μέσα από την ενασχόλησή τους με προβλήματα ανοιχτού τύπου
Διαισθητικές αντιλήψεις μαθητών Δημοτικού και πρώτοι υπολογισμοί με αρνητικούς αριθμούς
Μεταπτυχιακό
Τα Δωμάτια Απόδρασης ως περιβάλλον έκφρασης της μαθηματικής επιχειρηματολογίας
Στρατηγικές ελέγχου στη συνεργατική επίλυση προβλήματος μαθητών Δημοτικού Σχολείου
2017–2018
Μεταπτυχιακό
"Πως οι μαθητές αντιλαμβάνονται και χρησιμοποιούν τις παρενθέσεις στους υπολογισμούς αριθμητικών παραστάσεων: Η περίπτωση των μαθητών Ε' και ΣΤ' τάξης"
"Αξιολόγηση όψεων της Δημιουργικής Μαθηματικής Σκέψης των μαθητών μέσω της επίλυσης προβλημάτων"
Προπτυχιακό
"Νοεροί υπολογισμοί με ρητούς:Σύγκριση σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες"
Εντοπισμός από τους μαθητές και διόρθωση λαθών σε απαντήσεις μαθηματικών προβλημάτων που δίνουν άλλοι μαθητές
Εντοπισμός από τους μαθητές και διόρθωση λαθών σε απαντήσεις μαθηματικών προβλημάτων που δίνουν άλλοι μαθητές
"Νοέροι υπολογισμοί με ρητούς:Σύγκριση σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες"
2016–2017
Προπτυχιακό
Προβλήματα με πολλαπλές λύσεις: αποτελούν εργαλεία μέτρησης της εννοιολογικής κατανόησης;
Αντιλήψεις μαθητών της ΣΤ΄ Δημοτικού σχετικά με την έννοια της συμμετρίας ως προς σημείο.
Πορεία λύσης και ελέγχου στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.
Μεταπτυχιακό
Διερεύνηση της πρώιμης αλγεβρικής σκέψης και της ικανότητας για μαθηματική γενίκευση σε μαθητές Γ΄Δημοτικού.
2015–2016
Προπτυχιακό
Όταν η απόδειξη στο Δημοτικό Σχολείο περιλαμβάνει ιδιότητες αριθμών: Η περίπτωση των άρτιων και περιττών.
Αναζητώντας τη λογική επιχειρηματολογία που μπορεί να εμφανιστεί όταν οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με το λογικο-μαθηματικό γρίφο ken-ken.
Συνήθειες του νου: Η συμβολή των λογικό-μαθηματικών γρίφων mobiles στην ανάπτυξη μαθηματικών συνηθειών σκέψης.
Συνήθειες του νου: Η συμβολή των λογικό-μαθηματικών γρίφων mobiles στην ανάπτυξη μαθηματικών συνηθειών σκέψης.
Μεταπτυχιακό
Μικροπειράματα μαθηματικών στο ψηφιακό σχολείο: Εμπλοκή των εκπαιδευτικών ως σχεδιαστών δραστηριοτήτων.
2014–2015
Προπτυχιακό
Η ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΟΝ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΑ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ
ΠΡΩΪΜΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΩΝ ΙΣΟΠΙΘΑΝΩΝ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ
ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ: ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ
2013–2014
Προπτυχιακό
SEVEN-PIECE-MOSAIC-PUZZLE: ΕΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
ΤΟ ΧΑΛΑΣΜΕΝΟ ΚΟΜΠΙΟΥΤΕΡΑΚΙ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΕΚΑΔΙΚΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Διπλωματικές Εργασίες εκτός ΑΠΘ
Postgraduate Level
2014–2015
Νασιάκου Ελένη
.
Η διαπιστωμένη ικανότητα, οι παρανοήσεις και οι στρατηγικές φοιτητών και εκπαιδευτικών κατά τον μετασχηματισμό λεκτικών αλγεβρικών προβλημάτων σε μαθηματικές εξισώσεις, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
.
Διοικητικό Έργο
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
Συντονισμός, ECTS Συντονιστής – Erasmus + Σπουδές
2
Person Responsible, Επόπτης κτιριακών εγκαταστάσεων της Σχολής επί της Αρχαιολογικού Μουσείου
3
Person Responsible, Επόπτης κτιριακών εγκαταστάσεων στον Πύργο της Παιδαγωγικής Σχολής
4
Μέλος, Μέλος της επιτροπής επεξεργασίας των ερωτημάτων αξιολόγησης των μαθημάτων του προπτυχιακού κύκλου
5
Person Responsible, Υπεύθυνος κατάρτισης των προγραμμάτων επιτήρησης των γραπτών εξετάσεων
6
Μέλος, Μέλος επιτροπής ελέγχου φακέλων υποψηφίων μεταπτυχιακού προγράμματος, επιλογής θεμάτων και βαθμολόγησης γραπτών στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα
7
Μέλος, Μέλος της επιτροπής αποκάλυψης των γραπτών δοκιμίων και εξαγωγής των αποτελεσμάτων εισαγωγής στο ΠΤΔΕ μέσω των κατατακτηρίων εξετάσεων
8
Μέλος, Συμμετοχής σε επιτροπές ανοίγματος φακέλων προσφορών για έργα που σχετίζονται με το Τμήμα
9
Μέλος, Μέλος Επιτροπής Ηθικής και δεοντολογίας
10
Διευθυντής, Εργαστήριο Ψηφιακής ανάλυσης και σχεδιασμού εργαλείων μάθησης
Ερευνητικά Έργα
Συντονισμός
2020–2023
Συνέδριο: "Συνέδριο ProMath2020 - Επίλυση και Δημιουργία προβλήματος: Προοπτικές και δυνατότητες στην έρευνα και την πράξη"
2020–2023
Συνέδριο ProMath2020
Συμμετοχή
2018–2023
Πληρωμή μελών ΔΕΠ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ )
2018–2019
Εκπαίδευση επιμορφωτών Β' επιπέδου ΤΠΕ
2011–2012
Υλοποίηση της εκπαίδευσης των επιμορφωτών (Διακήρυξη Ο.ΕΠ.ΕΚ: 1034/14-12-2010
2010–2015
Ένταξη και εκπαίδευση των παιδιών Ρομά στην Ανατολική Μακεδονία - Θράκη
2007–2008
Υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης των επιμορφωτών στα ΠΑΚΕ
2007–2008
Υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης των επιμορφωτών στα ΠΑΚΕ
2006–2023
Αμοιβές μελών ΔΕΠ (Ινστιτούτο τεχνολογίας υπολογιστών & εκδόσεων-ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ)
2002–2023
Αμοιβές μελών ΔΕΠ (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
1999–2023
Πληρωμή μελών ΔΕΠ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ )
Δημοσιεύσεις
(2022)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papadopoulos Ioannis
,
Kyriakopoulou Paraskevi
(2022)
.
Reading Mathematical Texts as a Problem-Solving Activity: The Case of the Principle of Mathematical Induction
.
CEPS Journal
.
τόμ.12 αρ.1 σ.35-53
.
Papadopoulos Ioannis
,
Patsiala Nafsika
,
Baumanns Lukas
,
Rott Benjamin
(2022)
.
Multiple Approaches to Problem Posing: Theoretical Considerations Regarding its Definition, Conceptualisation, and Implementation
.
CEPS Journal
.
τόμ.12 αρ.1 σ.13-34
.
(2021)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papadopoulos Ioannis
,
Tenta Eirini
(2021)
.
Escape Rooms as a Collaborative Problem-Solving Environment
.
International Journal of Game-Based Learning
.
τόμ.11 αρ.4 σ.57-71
.
(2020)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papadopoulos Ioannis
,
Jirotkova Darina
,
Slezakova Jana
,
Lopez Centella Esperanza
(2020)
.
Current Changes in Primary Education: The issue of "different" in a primary school mathematics classroom:
.
Pedagogika
.
τόμ.70 αρ.4 σ.483-508
.
Papadopoulos Ioannis
(2020)
.
Using tasks to bring challenge in mathematics classroom
.
Journal of Pedagogicla Reseacrh
.
τόμ.4 αρ.3 σ.375-386
.
Papadopoulos Ioannis
,
Gunnarsson Robert
(2020)
.
Exploring the way rational expressions trigger the use of “mental” brackets by primary school students
.
Educational Studies in Mathematics
.
τόμ.103 αρ.2 σ.191-207
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Cockburn Anne University of East Anglia
,
Papadopoulos Ioannis
(2020)
.
Zero for parents and teachers, or (Almost) All You Need to Know about Mathematics for Young Children
.
Cambridge Scholars Publishing
.
(2019)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papadopoulos Ioannis
,
Patsiala Nafsika
(2019)
.
When the “Tug-of-War” Game Facilitates the Development of Algebraic Thinking
.
International Journal of Science and Mathematics Education
.
τόμ.17 αρ.7 σ.1401-1421
.
Papadopoulos Ioannis
(2019)
.
Using mobile puzzles to exhibit certain algebraic habits of mind and demonstrate symbol-sense in primary school students
.
The Journal of Mathematical Behavior
.
τόμ.53 σ.210-227
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Diamantidis Dimitris
,
Kynigos Chronis
,
Papadopoulos Ioannis
(2019)
.
The co-design of a c-book by students and teachers as a process of meaning generation: The case of co-variation
.
Proceedings of CERME 11
.
Επιμέλεια:In U. T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis
.
Utrecht - Netherlands
.
Utrecht
.
Freudenthal Group & ERME
.
σ.2689-2696
.
Gunnarsson Robert
,
Papadopoulos Ioannis
(2019)
.
Pairing numbers: an unconventional way of evaluating arithmetic expressions
.
Proceedings of CERME 11
.
Επιμέλεια:U. T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis
.
Utrecht - Netherlands
.
Utrecht
.
Freudenthal Group & ERME
.
σ.435-442
.
Papadopoulos Ioannis
,
Patsiala Nafsika
(2019)
.
Capturing the problem posing landscape in a grade-4 classroom: A pilot study
.
Proceedings of CERME 11
.
Επιμέλεια:U. T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis
.
Utrecht - Netherlands
.
Utrecht
.
Freudenthal Group & ERME
.
σ.4431-4438
.
Papadopoulos Ioannis
,
Panagiotopoulou Stella
,
Karakostas Michail
(2019)
.
Mental calculations with rational numbers across educational levels
.
Proceedings of CERME 11
.
Επιμέλεια:In U. T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis
.
Utrecht - Netherlands
.
Utrecht
.
Freudenthal Group & ERME
.
σ.469-476
.
Papadopoulos Ioannis
,
Rott Benjamin
(2019)
.
The role of problem solving in school mathematics
.
Proceedings of the 2018 Joint Conference of ProMath and the GDM Working Groups on Problem Solving
.
Επιμέλεια:A. Kuzle, I. Gebel, & B. Rott
.
Potsdam - Germany
.
Munster
.
WTM-Verlag
.
σ.215-217
.
Papadopoulos Ioannis
,
Diakidou Aikaterini
(2019)
.
Does collaborative problem solving matter in primary school?: The issue of control actions
.
Proceedings of the 2018 Joint Conference of ProMath and the GDM Working Groups on Problem Solving
.
Επιμέλεια:A. Kuzle, I. Gebel, & B. Rott
.
Potsdam - Germany
.
Munster
.
WTM-Verlag
.
σ.143-157
.
Papadopoulos Ioannis
,
Vighi Paola
(2019)
.
An unusual comparison of perimeters
.
Proceedings of SEMT 19
.
Επιμέλεια:J. Novotna & H. Moraova
.
Prague - Czech Republic
.
Prague
.
Charles University
.
σ.483-485
.
(2018)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulos Ioannis
,
Gunnarsson Robert
(2018)
.
The impact of namber-pairing on students’ ideas on how to evaluate numerical expressions
.
Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
.
Επιμέλεια:E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg, & L. Sumpter
.
Umeå - Sweden
.
Umea
.
PME
.
τόμ.3 αρ.451-458
.
Papadopoulos Ioannis
,
Sekeroglou Ioanna
(2018)
.
Types of control in collaborative problem-solving
.
Proceedings of the 19th ProMath Conference
.
Επιμέλεια:A. Ambrus & E. Vasarhelyi
.
Budapest - Hungary
.
Budapest
.
Eötvös Loránd University of Budapest
.
αρ.97-112
.
(2017)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papadopoulos Ioannis
(2017)
.
Opening inquiry mathematics to parents: Can they be engaged as teachers’ partners in mathematical work?
.
Journal of Pedagogical Research
.
τόμ.1 αρ.1 σ.1-20
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Kynigos Chronis
,
Daskolia Maria
,
Papadopoulos Ioannis
(2017)
.
Social creativity in the design of digital resources to afford creative mathematical thinking
.
Proceedings of the 9th International Mathematics Education and Society Conference
.
Volos - Greece
.
τόμ.1 σ.267-271
.
Papadopoulos Ioannis
,
Diamantidis Dimitris
,
Kynigos Chronis
(2017)
.
Meaning-generation through an interplay between problem solving and Constructionism in the c-book technology environment
.
Proceedings of the 10th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
.
Επιμέλεια:T. Dooley & G. Gueudet
.
Dublin - Ireland
.
Dublin
.
DCU and ERME
.
Papadopoulos Ioannis
,
Patsiala Nafsika
(2017)
.
‘Father Woodland’: A learning environment to facilitate the development of algebraic thinking
.
Proceedings of the 10th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
.
Επιμέλεια:T. Dooley & G. Gueudet
.
Dublin - Ireland
.
Dublin
.
DCU and ERME
.
σ.456-463
.
Papadopoulos Ioannis
,
Jirotkova Darina
,
Slezakova Jana
(2017)
.
Driving the “Bus” beyond the boundaries of the Czech Republic
.
Proceedings of the 14th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education (ERIE2017)
.
Prague - Czech Republic
.
σ.303-310
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Μαμωνά-Downs Γιάννα
,
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2017)
.
Επίλυση Προβλήμσατος στα Μαθηματικά: Η πορεία της σκέψης κατά την αναζήτηση της λύσης
.
Ηράκλειο
.
Πανεπιστημιακές Έκδοσεις Κρήτης
.
(2016)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulos Ioannis
,
Diamantidis Dimitris
,
Kynigos Chronis
(2016)
.
Meanings around angle with digital nedia designed to support creative mathematical thinking
.
Proceedings 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
.
Επιμέλεια:Csikos, C., Rausch, A., & Szitanyi, J
.
Szeged - Hungary
.
Szeged, Hungary
.
PME
.
τόμ.4 σ.35-42
.
Papadopoulos Ioannis
,
Kindini Theonitsa
,
Tsakalaki Xanthippi
(2016)
.
Using mobile puzzles to develop algebraic thinking
.
Proceedings 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
.
Επιμέλεια:Csikos, C., Rausch, A., & Szitanyi, J
.
Szeged - Hungary
.
Szeged, Hungary
.
PME
.
τόμ.4 σ.43-50
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
,
Κινδύνη Θεονίτσα
,
Τσακαλάκη Ξανθίππη
(2016)
.
Γρίφοι mobile στις σχέσεις ισοδυναμίας;
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
σ.349-358
.
Πατσιαλά Ναυσικά
,
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2016)
.
Επιχειρώντας τη μαθηματική γενίκευση στην Γ’ Δημοτικού μέσα από τη «φάρμα του θείου Πέτρου»
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
σ.332-348
.
(2015)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Papadopoulos Ioannis
(2015)
.
Beliefs and Mathematical Reasoning during Problem Solving across educational levels
.
Views and Beliefs in Mathematics Education
.
σ.183-195
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulos Ioannis
,
Deslis Dimitrios
(2015)
.
Equiprobable events and probability comparison in a primary school classroom
.
Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching SEMT ’15
.
(eds) J. Novotna & H. Moraova
.
Prague - Czech Republic
.
σ.257-266
.
Papadopoulos Ioannis
(2015)
.
The rules for the order of operations: The case of an inservice teacher
.
Proceedings of the 9th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
.
(eds) K. Krainer and N. Vondrova
.
Prague - Czech Republic
.
σ.324-330
.
Papadopoulos Ioannis
,
Barquero Berta
,
Richter Andrea
,
Daskolia Maria
,
Barajas Mario
,
Kynigos Chronis
(2015)
.
Representations of creative mathematical thinking in designer communities producing c-book units
.
Proceedings of the 9th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
.
Επιμέλεια:K. Krainer and N. Vondrova
.
Prague - Czech Republic
.
σ.2381-2387
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
,
Αναστασιάδου Άννα
(2015)
.
Εμμονή στον αλγόριθμο και δημιουργική μαθηματική σκέψη: Εξαρτάται από την ηλικία;
.
Πρακτικά 6ου Συνεδρίου της Ενεδιμ-6
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
σ.136-145
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2015)
.
Αξιολόγηση προβλημάτων από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς
.
Πρακτικά 6ου Συνεδρίου της Ενεδιμ-6
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
σ.238-247
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
,
Μακρής Στέλιος
(2015)
.
Ένα «Λεωφορείο» σε μια σχολική τάξη με μαθητές Ρομά: Από το «γεκ, ντούι, τριν» στον πίνακα διπλής εισόδου
.
Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες
.
(επιμ.) Χρυσάνθη Σκουμπουρδή, Μιχάλης Σκουμιός
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
σ.313-326
.
(2014)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papadopoulos Ioannis
(2014)
.
How Archimedes Helped Students to Unravel the Mystery of the Magical Number Pi
.
Science & Education
.
τόμ.23 αρ.1 σ.61-77
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
,
Πατσιαλά Ναυσικά
(2014)
.
Το ‘Χαλασμένο Κομπιουτεράκι’ ως εργαλείο ανίχνευσης παρανοήσεων στους δεκαδικούς αριθμούς
.
Νέος Παιδαγωγός
.
τόμ.3 σ.42-49
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Παπαδόπουλος Ιωάννης
,
Slisko Josip
,
Hadzibegovic Zalkida
(2014)
.
Αντιμετωπίζοντας την «ψευδαίσθηση της γραμμικότητας» - Μελέτη περίπτωσης
.
5ο Συνέδριο της ΕΝΕΔΙΜ
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
,
Κοτσακιαχίδου Παρασκευή
,
Νεοφύτου Αργυρώ
(2014)
.
«Λεωφορείο»: Ένα διδακτικό περιβάλλον στην Πρώτη Δημοτικού
.
Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΕΝΕΔΙΜ
.
Φλώρινα - Ελλάδα
.
(2013)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papadopoulos Ioannis
(2013)
.
Using calculators for assessing pupils’ conceptualization on place-value
.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
.
Published Version
.
τόμ.44 αρ.4 σ.523-544
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2013)
.
Τα Μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση & η Διδασκαλία τους
.
Θεσσαλονίκη
.
Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας
.
(2012)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulos Ioannis
(2012)
.
Nicodemus explores Egyptian fractions: a case study
.
Constructionism 2012: Theory, Practice and Impact
.
Athens, Greece
.
Published Version
.
σ.146-155
.
(2011)
Άρθρο σε Περιοδικό
Mamona-Downs J
,
Papadopoulos Ioannis
(2011)
.
Problem-solving activity ancillary to the concept of area
.
Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education
.
Published Version
.
τόμ.10 αρ.1-2 σ.103-129
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Marchini Carlo
,
Papadopoulos Ioannis
(2011)
.
Are useless brackets useful tools for teaching?
.
Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
.
Ancara, Turkey
.
Published Version
.
τόμ. 3 σ.185-192
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2011)
.
Γονείς στο σχολείο: βελτιώνοντας τη στάση τους απέναντι στα μαθηματικά
.
Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΕΝΕΔΙΜ
.
Ιωάννινα, Ελλάς
.
Published Version
.
σ.381-390
.
(2010)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papadopoulos Ioannis
(2010)
.
“Reinventing” techniques for the estimation of area of irregular plane figures: from 18th century to the modern classroom
.
International Journal of Science and Mathematics Education
.
Published Version
.
τόμ.8 αρ.5 σ.869-890
.
Papadopoulos Ioannis
,
Iatridou Maria
(2010)
.
Modelling problem-solving situations into number theory tasks: the route towards generalization
.
Mathematics Education Research Journal
.
Published Version
.
τόμ.22 αρ.3 σ.85-110
.
Papadopoulos Ioannis
,
Iatridou Maria
(2010)
.
Systematic Approaches to Experimentation: the Case of Pick’s Theorem
.
The Journal of Mathematical Behavior
.
Published Version
.
τόμ.29 αρ.4 σ.207-217
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Dagdilelis Vassilios
,
Papadopoulos Ioannis
(2010)
.
Didactic Scenarios and ICT: a good practice guide
.
Technology Enhanced Learning. Quality of Teaching and Educational Reform
.
Athens, Greece
.
Published Version
.
τόμ. 73 σ.117-123
.
Papadopoulos Ioannis
(2010)
.
Using simple arithmetic calculators as a diagnostic tool on place-value
.
Motivation Via Natural Differentiation In Mathematics
.
Rzeszow, Poland
.
Published Version
.
σ.290-299
.
(2009)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Iatridou Maria
,
Papadopoulos Ioannis
(2009)
.
From area to number theory: a case study
.
Proceedings of CERME 6
.
Lyon, France
.
Published Version
.
σ.599-608
.
Papadopoulos Ioannis
,
Dagdilelis Vassilios
(2009)
.
Estimating areas and verifying calculations in the traditional and computational environment
.
In search for theories in Mathematics Education
.
Thessaloniki, Greece
.
Published Version
.
σ.305-312
.
Papadopoulos Ioannis
,
Dagdilelis Vassilios
(2009)
.
ICT in Classroom Microworld – Some Reservations
.
Best Practices for the Knowledge Society - Society Knowledge, Learning, Development and Technology for All
.
Chania-Crete, Greece
.
Published Version
.
σ.137-145
.
Ιατρίδου Μαρία
,
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2009)
.
Ο Πειραματισμός ως συνιστώσα της επιτυχούς επίλυσης προβλήματος
.
3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝ.Ε.ΔΙ.Μ)
.
Ρόδος, Ελλάς
.
Published Version
.
σ.319-329
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2009)
.
"Ανακαλύπτοντας" εκ νέου τεχνικές για τον υπολογισμό του εμβαδού μη κανονικών σχημάτων: από τον 18ο αιώνα στη σύγχρονη τάξη
.
3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών (ΕΝ.Ε.ΔΙ.Μ)
.
Ρόδος, Ελλάδα
.
Published Version
.
σ.267-277
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2009)
.
Επίλυση προβλήματος συνυφασμένη με μια έννοια
.
Πρακτικά 26ου Συνεδρίου Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Published Version
.
σ.519-528
.
(2008)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papadopoulos Ioannis
(2008)
.
Complex and Non-Regular Shapes: their Evolution in Greek Textbooks (1749-1971)
.
Science and Education
.
Published Version
.
τόμ.17 αρ.1 σ.115-129
.
Papadopoulos Ioannis
,
Dagdilelis Vassilios
(2008)
.
Students’ use of technological tools for verification purposes in geometry problem solving
.
The Journal of Mathematical Βehavior
.
Published Version
.
τόμ.27 αρ.4 σ.311-325
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulos Ioannis
(2008)
.
Developing problem-solving strategies via estimating the area of irregular shapes
.
Proceedings of the 1st Conference on Children’ Mathematical Education (CME΄08 )
.
Rzeszow, Poland
.
Published Version
.
σ.95-101
.
Δαγδιλέλης Βασίλης
,
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2008)
.
Διδακτικά σενάρια και ΤΠΕ στα Μαθηματικά: ένας πρακτικός οδηγός
.
6ο Συνέδριο ΕΤΠΕ
.
Κύπρος
.
Published Version
.
σ.295-302
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2008)
.
Η συμβολή του υπολογιστή στην ανακάλυψη ή την παρουσία λάθους κατά τη φάση της επαλήθευσης στη γεωμετρική επίλυση προβλήματος
.
Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνεδριο του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ)
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Published Version
.
σ.372-379
.
(2007)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulos Ioannis
(2007)
.
Relating Problem-Solving Strategies and van Hiele Levels
.
Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching SEMT '07
.
Prague, Czech Republic
.
Published Version
.
σ.194-202
.
(2006)
Άρθρο σε Περιοδικό
Papadopoulos Ioannis
,
Dagdilelis Vassilios
(2006)
.
The Theory of Transactional Distance as a Framework for the Analysis of Computer Aided Teaching of Geometry
.
The International Journal for Technology in Mathematics Education
.
Published Version
.
τόμ.13 αρ.4 σ.175-182
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Mamona-Downs Joanna
,
Papadopoulos Ioannis
(2006)
.
The problem-solving element in young students’ work related to the concept of area
.
Proceedings of the 30th Annual conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 30)
.
Prague, Czech Republic
.
Published Version
.
τόμ.4 , σ.121-128
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
,
Μαμωνά-Downs Ιωάννα
(2006)
.
Υιοθέτηση Στρατηγικών Επίλυσης Προβλήματος: η περίπτωση της μέτρησης του εμβαδού
.
23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας με Διεθνή Συμμετοχή
.
Πάτρα, Ελλάδα
.
Published Version
.
σ.461-470
.
(2005)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulos Ioannis
,
Dagdilelis Vassilios
(2005)
.
Transactional distance and computer aided teaching of geometry. Is it present in primary schools’ ordinary classroom?
.
Proceedings of the 7th International Conference on Technology in Mathematics Teaching
.
Bristol, UK
.
Published Version
.
τόμ. 2 σ.37-44
.
Papadopoulos Ioannis
,
Dagdilelis Vassilios
(2005)
.
Computer as a tool of verification in a geometry problem-solving context
.
SEMT ΄05
.
Charles University, Faculty of Education - Prague, The Czech Republic
.
Published Version
.
σ.260-268
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
,
Μαμωνά-Downs Ιωάννα
(2005)
.
Αποκοπή-Επικόλληση και Ανάλυση σε Δομικές Μονάδες: δυο τεχνικές υπολογισμού του εμβαδού ως στρατηγικές επίλυσης προβλήματος
.
Πρακτικά 1ου Συνεδρίου της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Published Version
.
σ.332-341
.
(2004)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Dagdilelis Vassilios
,
Papadopoulos Ioannis
(2004)
.
An Open Problem in the Use of Software for Educational Purposes
.
Proceedings of the International Conference on Computers in Education
.
Melbourne, Australia
.
Published Version
.
σ.919-924
.
Papadopoulos Ioannis
(2004)
.
Geometry Problem-Solving in a Computational Environment: Advantages and Reservations
.
ICME '10
.
Copenhagen, Denmark
.
Published Version
.
(2001)
Άρθρο σε Περιοδικό
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2001)
.
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Νέα Τεχνολογία: στάσεις και επιδόσεις δασκάλων σε σχέση με την ηλικία και το φύλο τους
.
Επιστήμες της Αγωγής
.
Published Version
.
τόμ.1 σ.73-85
.
Παπαδόπουλος Ιωάννης
(2001)
.
Καταγράφοντας τη σχέση των εκπαιδευτικών με τη νέα τεχνολογία
.
Παιδαγωγικός Λόγος
.
Published Version
.
τόμ.3 σ.7-27
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Παπαδόπουλος Ιωάννης
,
Δαγδιλέλης Βασίλειος
(2001)
.
Σχεδίαση και χρήση πληροφορικών περιβαλλόντων για τη διδασκαλία των εμβαδών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
.
18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας
.
Ρόδος, Ελλάδα
.
Published Version
.
σ.424-434
.
Ενημερώθηκε: 2023-10-19