Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/ φοιτητές θα μπορούν να:
• περιγράφουν βασικές πτυχές, φαινόμενα, ορόσημα και μηχανισμούς της γνωστικής, κοινωνικής, συναισθηματικής ανάπτυξης, καθώς και της ανάπτυξης της προσωπικότητας από τη μέση παιδική έως την τρίτη ηλικία.
• προσεγγίζουν κριτικά τα σχετικά θεωρητικά πλαίσια και ερευνητικά δεδομένα και να σκέφτονται δημιουργικά σε σχέση με αυτά.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι φοιτήτριες και φοιτητές καλούνται να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν σε βασικά ζητήματα της ανθρώπινης ανάπτυξης (γνωστικής, κοινωνικής, συναισθηματικής, κοινωνικής και ανάπτυξης της προσωπικότητας) από τη μέσης παιδική έως και την τρίτη ηλικία. Η πορεία, οι μηχανισμοί της ανάπτυξης και τα επιτεύγματα ανά πεδίο μελέτης θα συζητηθούν υπό το πρίσμα βασικών θεωρητικών πλαισίων, σύγχρονων μεθοδολογικών προσεγγίσεων και ερευνητικών δεδομένων, καθώς και σε σχέση με διαφορετικά πλαίσια ανάπτυξης (οικογένεια, σχολείο, εργασία, κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον).
Λέξεις Κλειδιά
γνωστική ανάπτυξη, κοινωνική ανάπτυξη, συναισθηματική ανάπτυξη, ανάπτυξη προσωπικότητα, παιδί, έφηβος, ενήλικας
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Craig, G. & Baucum, D. (2008). «Η ανάπτυξη του ανθρώπου». Αθήνα: Παπαζήση, Τόμος Β΄ (σε συνδυασμό με τον Τόμο Α΄ των ιδίων).
Feldman, R. S. (2010). Εξελικτική Ψυχολογία: Δια βίου ανάπτυξη – Τόμος Β’ (Επιμ. Η. Μπεζεβέγκης). Εκδόσεις Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Berk, L. (2015, Επιμ. Χ. Τζορμπατζούδης). Ανάπτυξη του Παιδιού. Εκδοτικός Όμιλος ΙΩΝ.
Berk, L. (2016, Επιμ. Ε. Μακρή- Μπότσαρη). H ανάπτυξη των βρεφών, των παιδιών και των εφήβων. Εκδοτικός Όμιλος ΙΩΝ.
Cole, M. & Cole, S. R. (2011). Η Ανάπτυξη των Παιδιών – Τόμος Β’ (Επιμ. Z. Μπαμπλέκου). Εκδόσεις Τυπωθήτω-Γιώργος Δαρδανός
Donaldson, M. (2001) (Επιμ. Στ. Βοσνιάδου). Η σκέψη των παιδιών. Εκδόσεις Gutenberg. Αθήνα.
Lehalle, H. & Mellier, D. (2010, Επιμ. Λ. Μπεζέ). Ψυχολογία της ανάπτυξης. Εκδ. Πεδίο
Lightfoot, C., Cole, M., & Cole, S. (2014, Επιμ. Ζ. Μπαμπλέκου). Η ανάπτυξη των παιδιών. Εκδ. Γ. Δαρδανός – Κ. Δαρδανός Ο.Ε.
Μότσιου, Ε. (2017). Εισαγωγή στην ανάπτυξη της γλώσσας. Εκδόσεις Open University Press
Μπαμπλέκου Ζ. (2003). Η ανάπτυξη της μνήμης: Γνωστική διαδρομή στην παιδική ηλικία. Εκδόσεις Τυπωθήτω.
Schacter, D. L., Gilbert D. T., & Wegner, D. M. (2012, Επιμ. Σ. Βοσνιάδου). Ψυχολογία. Εκδ. Gutenberg.
Slater, A. & Bremner, G. (2019, Επιμ. Β. Τσούρτου). Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Τζιόλα.