Εκπαιδευτική πολιτική

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕκπαιδευτική πολιτική / Educational policy
ΚωδικόςΠ3016
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνος Τσιούμης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014892

Πρόγραμμα Σπουδών: ΜΕΡΙΚΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ 2011

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣΕλεύθερη ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 36
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΦιλοσοφίαΕλεύθερη ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕκπαιδευτική πολιτική
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600119225

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 7 (108)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής πολιτικής Η έννοια του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και της εκπαιδευτικής πολιτικής Ιστορικός και Κοινωνικός Τόπος της Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Εκπαιδευτική πολιτική και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Εκπαίδευση και εκσυγχρονισμός. Εκπαίδευση και ανθρώπινο κεφάλαιο. Οι κυριότεροι συντελεστές της εκπαιδευτικής πολιτικής. Μοντέλα εκπαιδευτικής πολιτικής. Ο ρόλος των Διεθνών Οργανισμών στην εκπαιδευτική πολιτική Συγκεντρωτισμός και αποκεντρωτισμός στην εκπαίδευσης Το νεοφιλελεύθερο μοντέλο . Τύπος και εκπαιδευτική πολιτική. Η πολιτική του αναλυτικού προγράμματος Σχολική ηγεσία και διοίκηση της εκπαίδευσης. Διαπολιτισμική εκπαιδευτική πολιτική. Ερμηνευτικά σχήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η έρευνα της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Λέξεις Κλειδιά
εκπαιδευτική πολιτική, εκπαιδευτικός σχεδιασμός, εκπαίδευτική μεταρρύθμιση, εκπαίδευση και εκσυγχρονισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση power point Χρήση e-mail για επικοινωνία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων50
Συγγραφή εργασίας / εργασιών40
Εξετάσεις20
Σύνολο149
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
H αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με συνθετική εργασία Μεσα από το διάλογο και τη διαχείριση προβλημάτων και τελική εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γουβιάς Κ. -Θεριανός Κ., Εκπαιδευτική Πολιτική, Gutenberg,Αθήνα 2014 Σταμέλος Γ., Εκπαιδευτική Πολιτική, Διόνικος, Αθήνα 2009
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Υφαντή Α., εκπαιδευτική Πολιτική και Σχεδιασμός για ένα Σύγχρονο Σχολείο, Εκδ.Α.Α.Λιβάνη, Αθήνα 2012 Καλεράντε Ε.-Πετρουλάκης Ν., Από την Εκπαιδευτική Πολιτική στην Εκπαιδευτική Πράξη, Γρηγόρης , Αθήνα 2013.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-02-2019