Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος της Πρακτικής του Ζ’ Εξαμήνου είναι η ανάπτυξη παιδαγωγικού, ειδικού διδακτικού, ερευνητικού και επιστημονικού προβληματισμού του φοιτητή/τριας αναφορικά με τα διαφορετικά επιστημονικά αντικείμενα που υπάρχουν στο πρόγραμμα σπουδών του/της. Οι προσεγγίσεις εκκινούν με τα κοινά βασικά ζητήματα των διαφορετικών επιστημονικών αντικείμενων και βαθμιαία αναδεικνύονται οι ιδιαιτερότητες του καθενός, ώστε ο/η φοιτητής/τρια να είναι σε θέση να εστιάσει και να δημιουργήσει κατάλληλα μαθησιακά και κοινωνικά περιβάλλοντα.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 τρία διαδοχικά γνωστικά αντικείμενα, ως εξής: Θέατρο, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εικαστικά.
Σε ό,τι αφορά το θέατρο, οι ενότητες προς διαπραγμάτευση είναι οι εξής τρεις: (1) Θέατρο, μνήμη, επικοινωνία, (2) Θέατρο και ανθρώπινα δικαιώματα και (3) Θέατρο και διαφορετικότητα.
Σε ό,τι αφορά την περιβαλλοντική εκπαίδευσης, οι ενότητες προς διαπραγμάτευση είναι οι εξής τρεις: (1) Παιδί, περιβάλλον και ποιότητα ζωής: περιβαλλοντικές παρεμβάσεις και δράση στην κοινότητα, (2) Περιβάλλον, παιδί και ποιότητα ζωής: ο σχολικός χώρος και δράση στην κοινότητα και (3) Περιβάλλον, παιδί και ποιότητα ζωής: το αστικό περιβάλλον και δράση στην κοινότητα.
Σε ό,τι αφορά τα Εικαστικά, οι ενότητες προς διαπραγμάτευση είναι οι εξής τρεις: (1) Το σχέδιο, (2) Τα αντικείμενα και οι ιστορίες τους Ι και (3) Τα αντικείμενα και οι ιστορίες τους ΙΙ.
Οι τελευταίες δύο εβδομάδες στο εξάμηνο, οι φοιτητές/τριες εκπονούν Διαθεματικό Σχέδιο που συνδυάζει το θέατρο, το περιβάλλον και τα εικαστικά.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Λενακάκης, Α., & Παρούση, Α. (2019). Η τέχνη του κουκλοθέατρου στην εκπαίδευση. Παιχνίδι συγκλίσεων και αποκλίσεων. Αθήνα: Gutenberg.
2. Helm, H. J. & Katz L. (2012). H μέθοδος project στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση. Μικροί ερευνητές (Νέα εμπλουτισμένη έκδοση). Αθήνα: Μεταίχμιο.
3. Epstein, A. S., & Τρίμη, Ε. (2005). Εικαστικές τέχνες και μικρά παιδιά. Αθήνα: Τυπωθήτω.