Χρόνια νοσήματα στους υπερήλικες

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΧρόνια νοσήματα στους υπερήλικες / Chronic diseases in the elderly
ΚωδικόςΤΙΓΑ02
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΘεοδώρα Παπαμήτσου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600022436

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔιΠΜΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΓΕΡΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΗΡΙΑΤΡΙΚΗ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 28
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό116

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΧρόνια νοσήματα στους υπερήλικες
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600242753
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Έπειτα από την επιτυχή παρακολούθηση της ενότητας αυτής, οι σπουδαστές θα είναι σε θέση: • Να κατανοούν τα πρότυπα γηράνσεως ανάλογα με το υπό μελέτη σύστημα. • Να ορίζουν τη βασική λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος, αναπνευστικού συστήματος, ουροποιητικού συστήματος, ενδοκρινικού συστήματος, γαστρεντερικού συστήματος, εγκεφάλου και αισθητήριων οργάνων. • Να ορίζουν βασικές έννοιες και λειτουργίες όπως είναι αρτηρία και φλέβα, καρδιακός ρυθμός, υπερφόρτωση κατ’όγκο, μείωση της ενδοτικότητας των αγγείων, υπέρταση και αθηροσκλήρωση. • Να ορίζουν βασικές έννοιες και λειτουργίες, όπως είναι το θωρακικό τοίχωμα, ενδοτικότητα και ελαστικότητα των πνευμόνων, κατανάλωση οξυγόνου, δύσπνοια και αναπνευστικές συνέπειες από λοιμώξεις. • Να περιγράφουν και να ορίζουν έννοιες όπως η ισορροπία μεταξύ νερού και άλατος και ιόντων, νεφρική λειτουργία, αφυδάτωση, μεταβολισμός των φαρμάκων που αποβάλλονται μέσω των νεφρών, ουροδόχος κύστη, ούρηση και λοιπές ασθένειες που την επηρεάζουν. Να εκτιμούν τις μεταβολές της παραγωγής και των επιπέδων των ορμονών με την πάροδο της ηλικίας. • Να κατανοούν βασικές έννοιες και λειτουργίες όπως πεψη, απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, κατάποση και οισοφαγική κινητικότητα και εντερική λειτουργία. • Να κατανοούν και να ορίζουν έννοιες και λειτουργίες όπως μείωση της αποδοτικότητας του ύπνου, αϋπνία, θερμορύθμιση, ακοή, όραση, οσμή και γεύση.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. ΣΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ-ΑΓΓΕΙΙΤΙΔΕΣ 2. ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΦΡΑΚΤΙΚΗ ΠΝΕΥΜΟΝΟΠΑΘΕΙΑ 3. ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΦΡΑΚΤΙΚΗ ΠΝΕΥΜΠΟΝΟΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 4. ΧΡΟΝΙΑ ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ 5. ΓΗΡΙΑΤΡΙΚΗ ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑ 6. ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΥΠΕΡΤΑΣΗ 7. ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ 8. ΣΤΕΦΑΝΙΑΙΑ ΝΟΣΟΣ 9. ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ 10. ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΘΥΡΕΟΕΙΔΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟ 11. ΣΑΚΧΑΡΩΔΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ 12. ΓΗΡΑΣΚΩΝ ΝΕΦΡΟΣ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
• Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: ΖΟΟΜ • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: e-learning Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών: e-learning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις50
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων40
Συγγραφή εργασίας / εργασιών40
Εξετάσεις30
Σύνολο160
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιείται είτε με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου μέσω της πλατφόρμας e-class, είτε με γραπτή ατομική εργασία στο γνωστικό αντικείμενο του μαθήματος η οποία επίσης παραδίδεται στο τέλος του εξαμήνου. Η επιλογή του τρόπου εξέτασης ορίζεται από τον συντονιστή του μαθήματος. • Κατά την γραπτή εξέταση η συνολική βαθμολογία ανάγεται σε ποσοστό επί τοις εκατό, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι όλες οι ερωτήσεις είναι ισάξιες. • Κατά την εξέταση με γραπτή εργασία, η συνολική βαθμολογία ανάγεται σε ποσοστό επί τοις εκατό, και η εργασία αξιολογείται ως προς την ικανότητα του εξεταζόμενου να: 1. Την παρουσιάζει (20%) 2. Χρησιμοποιεί κατάλληλη γλώσσα και ορολογία (20%) 3. Χρησιμοποιεί κατάλληλες ερευνητικές πηγές (20%) 4. Εξάγει συμπεράσματα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας (20%) 5. Ακολουθήσει κατάλληλη δομή στο κείμενο (20%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Pearlman, R. A., & Uhlmann, R. F. (1988). Quality of life in chronic diseases: perceptions of elderly patients. Journal of gerontology, 43(2), M25-M30. 2. Rocha, Ana Carolina Albiero Leandro da, and Suely Itsuko Ciosak. "Chronic disease in the elderly: spirituality and coping." Revista da Escola de Enfermagem da USP 48 (2014): 87-93. 3. Rizzoli, R., Bruyère, O., Cannata-Andia, J. B., Devogelaer, J. P., Lyritis, G., Ringe, J. D., ... & Reginster, J. Y. (2009). Management of osteoporosis in the elderly. Current medical research and opinion, 25(10), 2373-2387. 4. Seriolo, B., Paolino, S., Casabella, A., Botticella, G., Seriolo, C., & Molfetta, L. (2013). Osteoporosis in the elderly. Aging clinical and experimental research, 25, 27-29. 5. Curtis, J. R., & Safford, M. M. (2012). Management of osteoporosis among the elderly with other chronic medical conditions. Drugs & aging, 29, 549-564. 6. Nyirenda, Moffat J., et al. "Thyroid disease and increased cardiovascular risk." Thyroid 15.7 (2005): 718-724. 7. Mitrou, P., Raptis, S. A., & Dimitriadis, G. (2011). Thyroid disease in older people. Maturitas, 70(1), 5-9.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-01-2024