Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Χάρις-Όλγα Παπαδοπούλου
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Προσωπικά Στοιχεία
2310997550
olgapa@del.auth.gr
http://users.auth.gr/olgapa/
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Διδακτική της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας - Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Κατάρτιση εκπαιδευτικών με επιστημονική εξειδίκευση
Ξένες γλώσσες
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
1996
Πτυχίο
Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Α.Π.Θ.
Ελλάδα
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1997
MSc
Department of Educational Studies
University of Oxford
Μεγάλη Βρετανία
Διδακτορικό Δίπλωμα
2000
DPhil
Department of Educational Studies
University of Oxford
Μεγάλη Βρετανία
Διδακτικό Έργο
Μαθήματα Χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2018–19
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΙΔ703
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΙΙΙ: ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ-ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ
Μαθήματα Εαρινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2018–19
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΑΚ0022
ΔΙΔ: ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΚ0022-ΕΜ
ΔΙΔ: ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ
ΑΚ0091
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΚ0091-ΕΜ
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
Σε εξέλιξη
Κοκκινιδου Γεωργια. "Κίνηση στη διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση".
Τσακαλίδου Σοφία. Η διδασκαλία της Γερμανικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας σε μαθητές με δυσλεξία
Παναγιωτιδου Παρασκευη. "Προτάσεις δραστηριοτήτων αξιολόγησης και παρέμβασης στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλωσσας για μαθητές του ελληνικού Γυμνασίου με μαθησιακές δυσκολίες".
Περπεριδης Γιωργος. ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ: ΣΤΑΣΕΙΣ, ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
2018–2019
Βαρσαμη Αικατερινη. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και οι τρόποι προσέγγισης- παρέμβασης στα παιδιά με μαθησιακές διαταραχές στο μάθημα της δεύτερης ξένης γλώσσας.
2017–2018
Γιαννουλας Γεωργιος. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Ασημακοπουλου Φιλιτσα. ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ:ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Καραδημου Θαλεια. ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗ: ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
2016–2017
Ανδρεαδακη Μαρια. <<ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΗΜΈΝΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ>>
2015–2016
Βουρη Μελινα. Η Διαφοροποιημένη αξιολόγηση στο μάθημα των γερμανικών στο ελληνικό δημόσιο σχολείο.
2014–2015
Καραγκουνη Ευριδικη. Αφήγηση ιστοριών στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
2013–2014
Γκουντουβα Ιωαννα. Η χρήση της ποπ μουσικής στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας και η συμβολή της στην απόκτηση λεξιλογίου
2012–2013
Τσαπαρα Ξανθη. ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ: ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ, ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.
2008–2009
Δασκαλακη Μαρια. Ο ρόλος των τραγουδιών στο μάθημα της γερμανικής ως ξένης γλώσσας στη Α'βάθμια εκπαίδευση
Άγνωστη
Τζικα Αννα. ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΔΙΑΓΝΩΣΜΕΝΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ. ΔΥΟ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Ζαλαμητσου Μαρια. Μαθητές Αγγλικών με δυσλεξία στο ελληνικό δημοτικό σχολείο: Αξιολογική μελέτη περίπτωσης της καταλληλότητας του αναλυτικού προγράμματος σπουδών και των διδακτικών εγχειριδίων με βάση τις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της πολυαισθητηριακής αγωγής και βελτιωμένες προτάσεις
Δοση Ιφιγενεια. ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΑΣ "es"
Διοικητικό Έργο
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
7
2017
Αναπληρωτής Πρόεδρος, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
5
2015
2018
Άλλο, Επιστημονικά Υπεύθυνη του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
6
2015
Διευθυντής, Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Γλωσσικών Εφαρμογών
3
2011
2013
Μέλος, Επιτροπή Φοιτητικών Ζητημάτων
1
2010
2015
Μέλος, Επιτροπή Οδηγού Σπουδών και Ιστοσελίδας
4
2010
2011
Άλλο, Σύμβουλος Σπουδών για το γνωστικό αντικείμενο Γλωσσολογίας-Διδακτικής
2
2003
2015
Μέλος, Επιτροπή Αναμόρφωσης Προγράμματος Σπουδών (ΝΕΠΡΟΣ)
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
2
2017
Κέντρο Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών
1
2012
2015
Μέλος, Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ.
Ερευνητικά Έργα
2015–2015
Συνέδριο: "3η Ημερίδα Διδακτικής "Δρώντας στην ξένη γλώσσα""
2014–2015
ΔΡΑΣΗ Γ: Ενίσχυση Ερευνητικής Δραστηριότητας Ανθρωπιστικών Επιστημών (β' φάση): Ο εκπαιδευτικός και η διαφοορετικότητα στη μάθηση των Γερμανικών στο Δημοτικό Σχολείο
Δημοσιεύσεις
2018
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Chatziioannou Antigoni
,
Kikidou Iliana
,
Papadimitriou Soultana
,
Papadopoulou Charis-Olga
(2018)
.
Frühes Deutsch in Griechenland: Zwischen Anspruch und Realität
.
Deutsch von Anfang an. Frühes Deutschlernen als Chance. Perspektiven aus Südosteuropa
.
(eds) Ana Petravić, Ana Šenjug Golub, Siegfried Gehrmann
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Χατζηδήμου Κωνσταντίνος
,
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
(2018)
.
Το λεξικό στη διδακτική των γλωσσών: Το παράδειγμα της Γερμανικής
.
Θεσσαλονίκη
.
Αφοί Κυριακίδη ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε
.
2017
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Chatzidimou Konstantinos
,
Papadopoulou Charis-Olga
(2017)
.
Paper dictionaries vs. electronic dictionaries in German language teaching: an investigation in Greek primary and secondary education
.
Conference Proceedings. ICT for Language Learning, 10th Conference Edition
.
International Conference ICT for Language Learning, 10th edition
.
Επιμέλεια:Pixel
.
Florence - Italy
.
Padova
.
libreriauniversitaria.it
.
σ.343-348
.
Papadopoulou Charis-Olga
,
Stavrakaki Stavroula
,
Talli I
,
Andreadaki M
(2017)
.
Teaching method effects on L3 (German as a Foreign Language) learners with learning disabilities
.
37th annual meeting, Dept. of Linguistics, AUTH
.
Papadopoulou Charis-Olga
,
Stavrakaki Stavroula
,
Talli Ioanna
,
Andreadaki Maria
(2017)
.
Teaching method effects on l3 (german as a foreign language) learners with learning difficulties
.
37th annual meeting of the Dept. of Linguistics, AUTH
.
12/05/2016-14/05/2016
.
2015
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Papadopoulou Charis-Olga
(2015)
.
The Use of the Learning Portfolio in Foreign Language Teacher Education.: The Promotion of Learner Autonomy
.
Hamburg
.
Verlag Dr. Kovač
.
2014
Άρθρο σε Περιοδικό
Slini Theodora
,
Giama Effrosyni
,
Papadopoulou Charis-Olga
(2014)
.
Distance learning education for mitigation/adaptation policy: a case study
.
International Journal of Sustainable Energy
.
2013
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulou Charis-Olga
(2013)
.
Untersuchungsverfahren zum didaktischen Denken: Zwei Fallstudien aus dem griechischen DaF-Studiengang
.
Akten des 42. Linguistischen Kolloquiums in Rhodos 2007
.
42. Linguistisches Kolloquium
.
Edited by: Karagiannidou, E and Skourtou, E
.
Rhodos, Greece
.
σ. 471-480
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Karagiannidou Evangelia (επιμ.)
,
Papadopoulou Charis-Olga
,
Skourtou Eleni
(2013)
.
Sprachenvielfalt und Sprachenlernen: Neue Wege zur Literalität/ Language Diversity and Language Learning: New Paths to Literacy: Akten des 42. Linguistischen Kolloquiums in Rhodos 2007/ Proceedings of the 42nd Linguistics Colloquium in Rhodes 2007
.
Frankfurt/M
.
Peter Lang
.
2009
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Κοιλιάρη Αγγελική
,
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
,
Περπερίδης Γεώργιος
(2009)
.
Συστήματα Αξιολόγησης και Πιστοποίησης Γλωσσομάθειας για επαγγελματικούς σκοπούς: μια επισκόπηση
.
Ζητήματα πιστοποίησης της γλωσσομάθειας. Το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας ως σημείο αναφοράς
.
(επιμ.) Τσοπάνογλου, Α
.
Θεσσαλονίκη
.
Μαλλιάρης Παιδεία
.
σ.111-120
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulou Charis-Olga
(2009)
.
Fragen an das frühe Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache in Griechenland
.
επιμ.
Henn-Memmesheimer Beate
,
Franz Joachim
.
Linguistik International
.
Mannheim
.
Frankfurt/M
.
Peter Lang
.
τόμ.24 αρ.1;2 σ.627-636
.
2008
Άρθρο σε Περιοδικό
Γρίβα Ε
,
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
(2008)
.
Προτάσεις για ένα πλαίσιο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
.
Επιστήμες Αγωγής
.
τόμ.4 σ.67-80
.
2007
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Papadopoulou Charis-Olga
(2007)
.
German as a second foreign language in Greek compulsory education: curriculum and continuity’
.
επιμ.
Nikolov Marianne
,
Mihaljevic Djigunovic Jelena
,
Mattheoudakis Marina
,
Lundberg Gun
,
Flanagan Tanya
.
The TeMoLaYoLe book: teaching modern languages to young learners:teachers curricula and materials
.
Strasbourg;Graz
.
Council of Europe: European Centre for Modern Languages
.
σ.91-104
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulou Charis-Olga
,
Griva Eleni
(2007)
.
Designing and monitoring the introduction of the European Language Portfolio in Greek primary education
.
Sprachenvielfalt und Sprachenlernen: Neue Wege zur Literalität Language Diversity and Language Learning: New Paths to Literacy
.
42nd Linguistischen Colloquiums in Rhodos 2007
.
editors Karagiannidou E., Papadopoulou Ch-O., Skourtou E
.
Rhodos
.
Frankfurt/M
.
Peter Lang
.
Without Type
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
(2007)
.
Η Γερμανική ως Ξένη Γλώσσα στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο: η εξασφάλιση της συνέχειας
.
Θεσσαλονίκη
.
Εκδόσεις Σταμούλη
.
2006
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulou Charis-Olga
(2006)
.
Teaching German as a second foreign language in Greek primary education
.
Πρακτικά 13 Διεθνούς Συνεδρίου Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας:Nέες Kατευθύνσεις στην Eφαρμοσμένη Γλωσσολογία
.
13 Διεθνές Συνεδρίο Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας:Nέες Kατευθύνσεις στην Eφαρμοσμένη Γλωσσολογία
.
(επιμ.) Καββαδία, Α., Τζωαννοπούλου, Μ. και Τσαγκαλίδης, Α
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
τόμ.9 σ.660-672
.
2002
Άρθρο σε Περιοδικό
Γρίβα Ελένη
,
Καμαρούδης Σταύρος
,
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
(2002)
.
Η διδασκαλία της αγγλικής για ακαδημαϊκή χρήση.: Επισκόπηση των σημερινών πρακτικών και σκιαγράφηση προοπτικών
.
Μακεδνόν Παιδαγωγικόν Δελτίον
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulou Charis-Olga
(2002)
.
Reflective EFL teacher training
.
Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from the 14th International Symposium
.
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
,
Γκόλια Παρασκευή
,
Ζυγούρη Έλενα
(2002)
.
Παραγωγή διδακτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας
.
Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα ‘Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Ελληνικά ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα’
.
2001
Άρθρο σε Περιοδικό
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
(2001)
.
Το ημερολόγιο και η συμβολή του στην ανάπτυξη της στοχαστικής διδασκαλίας.: Πρώτα συμπεράσματα από την περίπτωση μιας καθηγήτριας της γερμανικής ως ξένης γλώσσας
.
Φιλόλογος
.
2000
Άρθρο σε Περιοδικό
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
(2000)
.
Η έρευνα της διδασκαλίας: Κατευθύνσεις και προοπτικές
.
Φιλόλογος
.
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
(2000)
.
Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων στην εκπαιδευτική έρευνα
.
Μακεδνόν Παιδαγωγικόν Δελτίον
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Papadopoulou Charis-Olga
(2000)
.
Closing the gap between teacher practice and teacher training
.
13th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics: Festschrift for Prof. Athanasios Kakouriotis
.
1998
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
(1998)
.
Η σκέψη και η πρακτική των δασκάλων ξένων γλωσσών: προτάσεις για την περίπτωση των ελληνικών
.
18η Ετήσια Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ
.
Ενημερώθηκε: 2018-10-26