Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ολοκληρώνοντας με επιτυχία το μάθημα οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται να έχουν αναπτύξει παιδαγωγικό, ειδικό διδακτικό, ερευνητικό και επιστημονικό προβληματισμό αναφορικά με διαφορετικά επιστημονικά αντικείμενα που υπάρχουν στο πρόγραμμα σπουδών τους (ενδεικτικά Παιδαγωγική του χώρου, Εικαστικά, Μουσική, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση). Θα μπορούν επίσης να εντοπίζουν τα κοινά βασικά ζητήματα των διαφορετικών επιστημονικών αντικειμένων και τις ιδιαιτερότητες του καθενός και να δημιουργούν κατάλληλα μαθησιακά και κοινωνικά περιβάλλοντα στο πλαίσιο των επιμέρους ειδικών αντικειμένων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 τέσσερα διαδοχικά γνωστικά αντικείμενα, ως εξής: Παιδαγωγική του χώρου, Εικαστικά, Μουσική και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα οι φοιτήτριες και οι φοιτητές αναφορικά με την Παιδαγωγική του Χώρου θα γνωρίσουν την οργάνωση και λειτουργία του χώρου του νηπιαγωγείου και τη συμβολή του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σε ό,τι αφορά τα Εικαστικά, αφού γνωρίσουν τις βασικές αρχές της εικαστικής μάθησης, ασκούνται στο σχεδιασμό διδακτικών δραστηριοτήτων ενώ εξοικειώνονται με τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις στα εικαστικά για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Σε ό,τι αφορά τη Μουσική, μέσα από την κριτική θεώρηση της μουσικής-μουσικοπαιδαγωγικής θεωρίας και πράξης, καθώς και μέσα από το τρίπτυχο ακρόαση, εκτέλεση, δημιουργία, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές ασκούνται στο σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση βασικών ενοτήτων της προσχολικής μουσικής εκπαίδευσης όπως: (1) Επικοινωνία, μουσικές-ηχητικές εξερευνήσεις και εξοικείωση με τις ιδιότητες του ήχου και τις μουσικές έννοιες, (2) Η φωνή και το τραγούδι. Σε ό,τι αφορά την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές ασκούνται στο σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση διδακτικών δραστηριοτήτων σχετικών με τη φύση και το περιβάλλον βάσει των αρχών και των στόχων της εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφορία.
Παράλληλα οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν διεπιστημονικές διδακτικές ενότητες ανά διδακτικά αντικείμενα (Παιδαγωγική του χώρου, Εικαστικά, Μουσική και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση) που σκοπό έχουν να τους/τις εισάγουν σε σύνθετους διεπιστημονικούς διδακτικούς σχεδιασμούς για την ανάπτυξη πολλαπλών δεξιοτήτων και ικανοτήτων.